خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری البرز:

ضرورت مشارکت نهادهای مردمی در تحقق اهداف پیشگیرانه مورد تاکید ریاست قوه قضائیه است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۲۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: لزوم پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی شرایطی را فراهم می سازد تا با اتخاذ رویکردهای مشارکتی از ظرفیت های موجود اجتماعی استفاده کنیم که دستورالعمل ابلاغی ریاست قوه قضاییه درخصوص نحوة مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه نیز به همین مهم تأکید دارد.

به گزارش ایلنا از البرز، جعفر داراب خانی در نشست هم اندیشی که به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و با حضور نمایندگان بیش از 30 مؤسسه و سازمان مردم نهاد البرزی برگزار شد، مشارکت نهادهای مردمی را در پیشگیری از جرائم، مهم عنوان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در این جلسه ضمن اشاره به نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از وقوع جرایم و تشریح زمینه های مشارکت آن ها اعم از اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی، ایجاد، گسترش و تقویت هماهنگی بین دولت و مردم، گسترش نظارت عمومی و ارزیابی فعالیت ها، افزایش بهره وری در استفاده از منابع و هنجارسازی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از ظرفیت های موجود اجتماعی برای تحقق اهداف پیشگیرانه هستیم.

وی افزود: لزوم پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی شرایطی را فراهم می سازد تا با اتخاذ رویکردهای مشارکتی، از ظرفیت های موجود اجتماعی استفاده کنیم که دستورالعمل ابلاغی ریاست قوه قضاییه درخصوص نحوة مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه نیز به همین مهم تأکید دارد.

این مقام قضایی در ادامه به ظرفیت ایجاد شده در سامانه جامع ارتباطات مردمی (سجام) اشاره و بر لزوم انتشار اخبار جرایم و آسیب ها از طریق این سامانه تأکید کرد.

در پایان جلسه تعدادی از مدیران سازمان های مردم نهاد به ارائه نقطه نظرات و بیان پیشنهادات خود پیرامون نحوه مشارکت با دستگاه قضایی پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز