خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد:

شهرداری‌های کلانشهرها توجه ویژه‌ای به نیروهای شرکتی داشته باشند/وزارت کشور شهرداری‌ها را عابر بانک می‌داند

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۲۸۸

رئیس شورای شهر شیراز گفت: دست اندرکاران در شهرداری‌های کلانشهرها باید توجه ویژه‌ای به نیروهای شرکتی داشته باشند تا با حساس کردن مجلس و دولت شاهد ساماندهی و تعیین تکلیف این نیروها در دوره حاضر شوراها باشیم.

به گزارش ایلنا سید عبدالرزاق موسوی در سی و نهمین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداری های کلان شهری های ایران  به میزبانی شهر شیراز گفت: روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز مردمانی کلانشهر شیراز در تاریخ زبانزد است به طوری که مردمان این دیار توانستند در کنار ادیان مختلف زندگی مسالمت‌آمیز را پشت سر بگذارند.

وی  با اشاره به هفته دفاع مقدس  و برخورد جامعه فرهنگی ما به  صورت خاص سازمانهای فرهنگی و اجتماعی با موضوع هفته دفاع مقدس افزود: چگونگی اقدامات ما در این هفته تعیین کننده نقش این سازمان   است.

موسوی تصریح کرد: باید افقی در سازمان فرهنگی در بحث فرهنگ ایثار و شهادت مشخص شود هرچند که بر اساس قانون تکلیف  به صورت عام  بر عهده دولت گذاشته شده است، اما نوع ادبیات آن  باید توسط سازمان‌های  فرهنگی تبیین شود.

ریس شورای شهر شیراز عنوان کرد: در شرایطی فعلی  بیش از هر زمان دیگر  به تبیین و گسترش  فرهنگ  ایثار در هشت سال دفاع مقدس نیازمندیم .

موسوی  با اشاره به ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری‌های کلانشهرها  به‌عنوان یکی از دغدغه موجود در بدنه نیروی های انسانی شهرداری کلان شهرها افزود: در حال حاضر به دلیل پست های خالی و عدم ساماندهی  نیروهای شرکتی  در حوزه های مختلف شهرداری نیروی  متناسب با تخصص مورد نیاز وجود ندارد.

رئیس شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد:  یکی از مزیت‌های ساماندهی نیروهای شرکتی استفاده از نیروهای متخصص و مدیران شایسته و توانمند در پست‌های تخصصی است.

 رئیس شورای شهر شیراز در خصوص استفاده از ظرفیت دولت و‌مجلس برای پیگیری امور مربوط به شهرداری ها   افزود: متاسفانه تاکنون ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت دولت و مجلس برای تحقق اهداف شهرداری ها استفاده کنیم به گونه ای که هر زمان دولت با مشکل مواجه شده است  تکالیف را بر عهده سازمان شهرداری ها گذاشته است.

 وی گفت:  متاسفانه این روحیه در مجلس و وزارت کشور نیز دیده می شود آن هم در شرایطی که تکالیف را واگذار می‌کند اما  مدیریت و راهبردی  برعهده آنهاست و به دلیل مشکلاتی که  شرایط کنونی کشور با آن  مواجه است باید از این فرصت در فضای کرونایی استفاده کنیم.

وزارت کشور شهرداری‌ها را عابر بانک می‌داند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در مجمع شهرداران  کلانشهرهای کشور گفت: در وزارت کشور ماموریت شهرداریها به گونه ای تعریف شده که گویا عابر بانک هستند. 

محمدعیدی  با اشاره به وجود دو رویکرد در حوزه فرهنگی شهرها اظهار داشت:البته نگاه من در این زمینه ساخت گرایی فرهنگ است یعنی پدیده ها را در یک منظومه تعاملی می بینم که یک نگاه انسان مدارانه به فرهنگ است که به آن معناست که  یعنی فرهنگ محصول نوع انسان است در تعاریف هم هست که به آن فرآورده نوع انسان می‌گویند. 

عیدی گفت:این نگاه انسان مدارانه به آن معناست که  فرهنگ عروسکی است که اگر دلمان خواست می‌توانیم آن را به هر صورتی تغییر دهیم. 

وی تصریح کرد:امارویکرد دوم که رویکرد انسان مدارانه را کنار زده و در دنیا  قوت و شدت گرفته رویکرد انسان وارانه است به آن معنا که  فرهنگ بین انسان و چیزهای دیگر شکل می‌گیرد و همانگونه که ما شهر را میسازیم شهر هم ما را می‌سازد. 

وی با اشاره به برخی اتفاقات درون و برون سازمانی با هدف ارتقا نیروی انسانی ادامه داد:معتقدیم در کنار نگاه درون بخشی با نگاه ارتقا نیروی انسانی باید نگاه برون بخشی نیز در این حوزه تصحیح شود  تا معاونت و سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی تیر نیازشان بر هدف نیاز بنشیند. 

عیدی گفت:اما یکی دیگر از مواردی که در کشور ما وجود دارد این است که  شهرداریها هنوز هم که هنوز است خودشان را نهاد خدماتی می‌دانند و جالب است بخش عمرانی را تقویت می کنند و وقتی می‌خواهند گزارش دهند معمولا گزارش‌های عمرانی را که  شاید این کارها به قیمت شهر فروشی‌ها تمام شده است و این را سند افتخارشان می‌دانند، چرا که می‌خواهند در آمد کسب کنند.  

شهرداری‌های کلانشهرها توجه ویژه‌ای به نیروهای شرکتی داشته باشند/وزارت کشور شهرداری‌ها را عابر بانک می‌داند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداران  کلانشهرهای کشور  گفت:  هنوز هم شهرداریها حاضر نیستند برای پروژه های عمرانی بحث فرهنگی تعریف کنند. 

عیدی گفت: عمده موارد فرهنگی و اجتماعی شهرها  به عهده شهرداری است و معتقدیم  باید به سمتی برویم که  از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز