خبرگزاری کار ایران

سردار محمدیان خبر داد:

قاچاقچی اشیاء عتیقه در البرز دستگیر شد/ کشفیات متعلق به هزاره دوم قبل از میلاد و عصر آهن است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۲۴۳

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 67 شی عتیقه مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد (عصرآهن) و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، سردار عباسعلی محمدیان در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق و نگهداری اشیاء عتیقه در یک ساختمان مسکونی در جاده ملارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی از وجود اشیاء عتیقه در منزل فرد مورد نظر اطمینان یافته و با هماهنگی مقام قضایی به منطقه اعزام شدند.

سردار محمدیان‌ با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، افزود: در بازرسی از منزل متهم تعداد یک پارچ و یک ظرف کوچک سنگی، یک عدد لوح اسطرلاب برنجی، یک کاسه و یک بشقاب مفرغی، یک صندوقچه کوچک، 58 قطعه سنگ زینتی کوچک، یک عدد کاسه مسی و یک عدد جام درب دار کوچک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف یک دستگاه گنج یاب و 821 قطعه سکه جعلی اظهار داشت: بنابر اعلام کارشناسان اداره میراث فرهنگی، عتیقه های کشف شده مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد(عصر آهن) است.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز