خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی گیلان:

جنگل هیرکانی فتاتو در فهرست آثار طبیعی ملی ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۱۲۴

معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: این جنگل‌ها، به عنوان یکی از نادرترین و ارزشمندترین رویشگاه های طبیعی پهنبرگ و خزان کننده در جهان معرفی شده و در اصل می توان برخی از منابع این رویشگاهها را فسیل یا موزۀ زنده عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت،ولی جهانی معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: جنگل های هیرکانی، یکی از آخرین و معدود باقی مانده های جنگلهای باستانی خزان کننده روی کرۀ زمین هستند که از که یک مسیر تکامل، بقا، تاب آوری و مقاومت تطبیق و گونه زایی منحصر به فرد، برای ۵۲ میلیون سال بی وقفه از دوران سوم زمین شناسی تاکنون به حیات و تکامل خود ادامه داده اند.

معاون میراث فرهنگی گیلان در ادامه گفت: این جنگلها، به عنوان یکی از نادرترین و ارزشمندترین رویشگاه های طبیعی پهنبرگ و خزان کننده در جهان معرفی شده و در اصل می توان برخی از منابع این رویشگاهها را فسیل یا موزۀ زنده عنوان کرد.

وی گفت:  جنگل فتاتو واقع در شهرستان رشت، بخش خمام، بخشی از آخرین نمونه های باقیمانده جنگل های هیرکانی از نوع جلگه ای و از توسکاستان‌های قشلاقی حاشیه دریای کاسپین در استان گیلان بوده که در روز یکشنبه ۲۳/۶/۹۹ در دفتر ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی، به عنوان اثر ملی طبیعی به ثبت رسید.

وی در انتها تاکید کرد : ثبت اثر، به عنوان اولین گام در راستای پاسداری و حفاظت از این اثر ارزشمند طبیعی است که با پشتوانه های قانونی و اطلاع رسانی عمومی، اقدامات لازم در چهارچوب ارزش های این اثر صورت خواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز