خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان :

رفع دغدغه های نخبگان زمینه ساز تولید اندیشه و نوآوری است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۰۶۹

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: رفع دغدغه های نخبگان زمینه تولید اندیشه، ایده های نو و حل مسائل و مشکلات کشور را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان امروز چهارشنبه ۲۶- شهریور- در مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه امروز بیش از اینکه نخبگان نیازمند ما باشند ما به ظرفیت ها، استعداد و توانمندی های نخگبان نیاز داریم، گفت: مسائل و مشکلاتی که کشور در بخش های مختلف با آن مواجه است می تواند با حضور نخبگان برطرف شود و باید در جایگاه بنیاد نخبگان نسبت به شناسایی این افراد و قرار دادن آنان در جایگاه اصلی خود اهتمام داشته باشیم تا در نهایت علاوه بر حل مشکلات و مسائل موجود در کشور، شاهد تولید فکر، ایده سازی، نوآوری و تغییر باشیم.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان یک بنیاد ملی و راهبردی است و امید است بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل های این بنیاد برای توسعه و رشد همه جانبه نخبگان استان و رشد، توسعه و تقویت جایگاه استان در بخش های مختلف استفاده کنیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه امروز و این مراسم تجدید میثاق دوباره نخبگان و یادآوری دوبار اهمیت نخبگان است، خاطر نشان کرد: موتور محرکه توسعه در هر کشور نتیجه عمل و فکر نخبگان است و تعدد این افراد در جوامع توسعه یافته باعث، پویایی، نوآوری، پیشتازی و پیشگامی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تلاش استراتژیک برای جذب نخبگان و مهاجر پذیری آنان توسط کشور های توسعه یافته جهان، باید برای ما تلنگر جدی باشد، افزود: امروز باید به این مهم برسیم که چرا سایر کشور های جهان برای جذب نخبگان و فرآهم سازی شرایط مناسب برای فعالیت آنها تلاش می کنند و در راستای جذب و نگهداری نخبگان در کشور نیز لازم است تا ما اقدامات مناسب را در جهت فرآهم کردن زمینه و بستر لازم برای جذب و فعالیت نخبگان در دستور کار قرار دهیم تا این افراد بتوانند در شرایط مطلوب نقش جریان ساز و موثر خود را ایفا کنند.

منصوری تاکید کرد: اگر به مباحث و مسائل نخبگان بی توجه باشیم، برنامه ریزی دقیق و آینده نگری نداشته باشیم و شرایط بایسته و شایسته نخبگان را فراهم نکنیم، این افراد به گنج های ارزشمند مدفون شده تبدیل خواهند شد.

وی همچنین ابراز داشت: در بین نخبگان نباید صرفا تفکر دریافت تسهیلات و استخدام و اشتغال در دستگاه های اجرایی ایجاد شود و از هدف والا و ارزش وجودی آنان که همان نوآوری، کارآفرینی، اشتغال زایی، تغییر سرانه GDP کشور، تصمیم سازی و الگو سازی است، دور شوند.

معاون استاندار سمنان ضمن بیان اینکه سند میثاق نخبگانی یک سند بنیادی و راهبردی است خاطر نشان کرد: در این سند دستگاه های اجرایی مختلف دخیل هستند، کارکرد هر دستگاه مشخص شده، موارد کاربردی و بسیار مطلوبی در بخش های مختلف دستگاهی در آن ‌گنجانده شده است و ما نیز برای تقویت و اجرای هرچه بهتر سند نخبگانی در استان تلاش خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: استان سمنان یک استان دانشگاهی است و زیرساخت های علمی و فناوری بسیار مطلوبی در استان فراهم است که ان شاء الله بتوانیم با ایجاد ارتباط موثر دوسویه مابین بنیاد نخبگان با این ظرفیت های موجود، شاهد تقویت و حمایت از نخبگان و حل مشکلات موجود در بخش های مختلف استان باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در پایان گفت:بنا بر تاکید و دستور استاندار در استان به دنبال راه اندازی کارخانه نوآوری در دو شهرستان سمنان و شاهرود هستیم که با استفاده از ظرفیت های موجود در بنیاد نخبگان و شناسایی نیروهای نخبه توانمند، بتوانیم در این مهم موفق شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز