خبرگزاری کار ایران

طی سه سال اخیر صورت گرفت؛

کاهش هزار نفری مددجویان زندانی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۰۱۴

رئیس دادگستری استان قزوین از کاهش هزار نفری مددجویان زندانی قزوینی، طی سه سال اخیر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام قدرتی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان از الکترونیکی شدن فرآیند ملاقات زندانیان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی استان در راستای گسترش فعالیت های الکترونیکی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

مقام ارشد قضایی استان دستاورد الکترونیکی شدن را بسیار با ارزش دانست و گفت: این اتفاق می تواند هم برای خانواده های زندانیان و هم کارکنان زندان ها مفید و موثر باشد.

وی در ادامه گفت: در جوامعی که ارزش های اخلاقی و انسانی و دینی کمرنگ شود محاکم و زندان ها شلوغ خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: متاسفانه در جامعه امروز برخی افراد به بهانه آزادی قصد بر هم زدن هنجارها را دارند.

به گفته حجت الاسلام قدرتی؛ در طول سه سال اخیر شاهد کاهش هزار نفری جمعیت مددجویان در زندان های استان بوده ایم.

در ادامه این آئین معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور  گفت: هر جامعه متمدن و مترقی نیازمند قانون و نظم است و مهمترین پشتوانه اجرای قانون در یک جامعه ضمانت کیفری است و اجرای قانون تنها در سایه اقتدار قوانین کیفری محقق خواهد شد.

حجتی پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترمیم فضای زندان ها گفت: زندان ها باید شرایطی داشته باشند تا زندانیان در دوران محکومیت ضمن اصلاح از آموزش های اخلاقی و دینی بهره مند شوند.

وی افزود : متاسفانه فضای زندان ها خود زمینه ساز انحراف افراد شده است و باید فضای زندان ها اصلاح و ترمیم شود .

حجتی‌پور آموزش هدف محور در زندان‌ها را یکی از اقدامات بسیار سازنده در فضای زندان ها دانست و افزود: ضمن اینکه زندان ها باید فضای امن برای اصلاح باشد باید آموزش های مناسب به زندانیان ارائه شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان ها گفت: آموزش قرآن و اجرای فریضه نماز و همچنین آموزش سبک زندگی در زندان ها از برنامه ریزی های دستگاه قضا برای مددجویان است.

حجتی پور گفت: انتظار می رود نهادهای فرهنگی از قبیل دانشگاه ها نیز در راستای آموزش های فرهنگی در کنار سازمان زندان ها حضور داشته باشند.

وی همچنین  دادرسی الکترونیکی و ملاقات الکترونیکی را اقدامی با ارزش و بسیار سودمند دانست.

گفتنی است طی این مراسم از زحمات  محمد علی محمدی تقدیر و حمید رضا جهانگیری زرگانی به سمت جدید مدیرکل  زندانهای استان قزوین معرفی شدند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز