خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

افزایش بیماری کرونا ویروس در بین بانوان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۰۰۶

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، روند ویروس کرونا در بین بانوان قزوینی را رو به افزایش اعلام کرد و گفت : در حال حاضر ۴۸ درصد مبتلایان به کرونا در این استان خانم و ۵۲ درصد نیز مرد هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: ۴۰ درصد مبتلایان استان قزوین خانم های خانه دار هستند و سپس بازنشستگان، کارگران و کارکنان کارخانه‌ها، کارمندان و کادر درمانی به ترتیب بیشتر آمار ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

وی با تاکید براینکه هنوز دارویی برای درمان قطعی این ویروس وجود ندارد ، یادآورشد: تمام داروها به صورت آزمایشی و خدمات در همه مراکز درمانی استان قزوین یکسان است و نیازی به انتقال بیماران از دیگر شهرستان ها به قزوین نیست.

نامدار به شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته اشاره کرد و افزود:  در فاز اول ۴۰۰ تخت ها بیمارستانی محیاشده بود که نهایت ۳۶۰ بیمار کرونایی بستری شدند اما با افزایش بیماران کرونایی هم اکنون ۳۰ درصد ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی به این ویروس اختصاص داده شده و تمام بیمارستان های خصوصی استان قزوین هم با در نظر گرفتن بخش ویژه آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: شهروندان این استان اطمینان داشته باشند که بخش بیماران کرونایی در مراکز درمانی ایزوله و مجزا است.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا حداقل دو سال با ما خواهد بود افزود: مردم باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند چرا که تعطیل کردن و قرنطینه آسیب ها و فشارهای اقتصادی را تشدید می کند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در نظرسنجی صورت گرفته از مبتلایان به ویروس کرونا مشخص شد که بیشتر این افراد از ماسک استفاده نمی کردند و یا با افراد کرونایی در تماس بودند.

وی از شهروندان قزوینی درخواست کرد که از مراجعه به بانک ها و مراکز شلوغ،  حضور در مهمانی ها بالای ۱۰ نفر، عروسی ها، عزاداری ها و سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز