خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد:

تاخت وتاز کرونا در بیمارستان علی اصغر/ ابتلای 16 نفر کادر درمان بیمارستان علی اصغر در دو هفته گذشته/ همتی: علت افزایش مبتلایان کادر بیمارستان در حال بررسى است

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۷۹۹

اگرچه همزمان با شیوع کرونا بیمارستان على اصغر شیراز به عنوان مکانی برای مرجع درمان و بسترى بیماران کرونایى در شیراز و استان فارس مشخص شد اما با گذشت 8 ماه از شیوع کووید 19 و افزایش تعداد فوتى‌ها و مبتلایان باعث شده تا کادر درمان این بیمارستان هم در کنار بیماران به کرونا مبتلا شوند به‌طوری‌که پرسنل روزانه شاهد مثبت شدن تست همکاران خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز فعالیت مناسب پرسنل، پرستاران و کادر درمانى بیمارستان على اصغر از ابتداى شیوع کرونا علاوه بر کنترل بیمارى در پیک اول منجر به کاهش فوتى‌ها شد به‌طوری‌که این بیمارستان توانست به عضویت طرح سازمان بهداشت جهانى براى درمان بیماران کرونایى در آید.

اما عدم رعایت پروتکل هاى بهداشتى از سوى مردم و عادى انگارى که از کووید 19 به وجود آمد دوباره وضعیت شیراز و استان فارس را در شرایط نامناسبى قرارداد و باعث شد ، کادر درمانی بیمارستان هم از این بیماری در امان نمانند.

 افزایش تعداد مبتلایان در 2 هفته اخیر

آن طور که یکى از پرسنل بخش اتفاقات بیمارستان على اصغر شیراز به خبرنگار ما مى گوید: اگرچه در گذشته هم تست کادر درمانى بیمارستان مثبت مى‌شد اما در 2 هفته اخیر تعداد ابتلا کادر درمان، پرستاران و حتى پزشکان بیمارستان على اصغر افزایش چشمگیری داشته است.

وى با بیان اینکه تعداد مبتلایان پرسنل بیمارستان روند افزایشى نسبت به گذشته داشته است، تصریح مى کند: کادر درمان بیمارستان خواستار دلیل و منشاء افزایش ابتلا در روزهای گذشته هستند این در حالی است که طی دو هفته گذشته تست کرونا 10 الی 12 نفر بخش اتفاقات بیمارستان على اصغر مثبت شده است.

به گفته این پرسنل بیمارستان على اصغر همچنین در روزهاى گذشته در بخش هاى دیگر تعداد زیادى به کرونا مبتلا شده اند و براساس آخرین آمار بیمارستان بین 30 تا 40 نفر کادر درمانى بیمارستان على اصغر به کرونا مبتلا شده اند، که متاسفانه هنوز دلیل ابتلا آنها مشخص نیست.

 علت افزایش مبتلایان کادر بیمارستان در حال بررسى است

 عبدالرسول همتى، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکى شیراز با بیان اینکه افزایش ابتلاى کادر درمانى بیمارستان على اصغر در حال ریشه یابى است، مى گوید: علت افزایش کادر درمانى بیمارستان على اصغر (ع)  در حال بررسى است کما اینکه جدا از علت این افزایش مبتلایان، طى سه الی چهار روز گذشته کل بخش هاى بیمارستان به صورت اصولى ضدعفونى کامل مى شود.

همتى در گفت و گو با ایلنا ادامه مى دهد: از طرفى بیمارستان على اصغر در هر حالت کاملاً در معرض بیمارى و آلودگی قرار دارد و به دلیل اینکه مبتلایان کرونا براى درمان به این بیمارستان ارجاع داده مى شوند هیچ چیز دور از انتظار نیست.

وى با بیان اینکه در این بیمارستان مسائل و پروتکل هاى بهداشتى کاملاً رعایت مى شود، ابراز مى کند: ممکن است که به دلیل گرمى هوا پروتکل ها توسط پرسنل کاملاً رعایت نشود و همچنین عامل دیگرى که ممکن است وجود داشته باشد برداشتن ماسک زمان غذا خوردن باشد زیرا گذاشتن و برداشتن مداوم ماسک  امکان انتقال آلودگى را بیشتر فراهم مى کند.

ابتلای 16 نفر کادر درمان بیمارستان علی اصغر در دو هفته گذشته

تاخت وتاز کرونا در  بیمارستان علی اصغر/ ابتلای 16 نفر کادر درمان بیمارستان علی اصغر در دو هفته گذشته/ همتی:  علت افزایش مبتلایان کادر بیمارستان در حال بررسى است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکى شیراز هم  با بیان اینکه با توجه به ابتلا کادر درمانى بیمارستان على اصغر، در تامین نیرو بیمارستان مشکلى نداریم و جایگزین‌ها در زمان مناسب انجام مى شود، افزود: اما توصیه این است که مردم بیش از گذشته رعایت کنند؛ چرا که بیش از حدود 10 درصد از مبتلایان کووید 19 کادر درمان و پرسنل بیمارستان ها هستند .

 همچنین درباره شرایط استاندارد ماسک‌ها و مسائل حفاظتى که در اختیار پرستاران و کادر درمان است، عنوان مى‌کند: ماسک و وسایل حفاظتى که در اختیار کادر درمانى است از استاندارد بالایى برخوردار است و هیچ مشکلى ندارد و طبق شرایط کارى هر پرسنل ماسک، لباس حفاظتى و شیلد در اختیار آنها گذاشته مى شود به طوری که هیچ کمبودى در تامین این محصولات نداریم.

همچنان تعداد بیماران بدحال در آى سى یو زیاد است

 خالو ، رئیس بخش آى سى یو بیمارستان على اصغر شیراز در رابطه با وضعیت بیماران مبتلا به کرونا به خبرنگار ما مى گوید: در حال حاضر وضعیت آى سى یو به نسبت به قبل شرایط بهترى دارد اما همچنان تعداد بیماران بدحال در آى سى یو زیاد است و حدود 20 نفر بیمار بدحال در آى سى یو بسترى هستند.

این پزشک در‌باره افزایش مبتلایان کادر درمانى بیمارستان نیز عنوان مى کند : ممکن است دلیل خاصى نداشته باشد اما باید علت آن بررسى شود و همچنین بیمارستان به دلیل اینکه محیط آلوده و محل انتشار ویروس است این موضوع دور از انتظار نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز