خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

عدم حمایت مسئولان از تنها زنبوردار شهرستان بجستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۷۷۱

کارآفرین بجستانی شرایط بد اقتصادی و عدم حمایت جدی مسئولان را مانع توسعه شغل زنبورداری در منطقه بجستان دانست.

مرتضی پور علی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بجستان گفت: زنبورداری شغل مورد علاقه من است و با هدف توسعه و ترویج زنبورداری با هزینه شخصی این حرفه را آغاز کردم .

وی ادامه داد: شغل زنبورداری را می‌شود در کنار کشاورزی و دامپروری در جهت رونق اقتصادی و پیشرفت منطقه انجام داد.

وی افزود: شرایط و اقلیم منطقه باستان و روستای آهنگ به گونه ای است که می‌توان برای آینده شغلی جوانان برنامه ریزی کرده و بهار خوب این نواحی باعث رونق شغل زنبورداری و تاثیر مثبت آن بر کشاورزی می‌شود.

کارآفرین بجستانی گفت: با توجه به توسعه شغل زنبورداری میتوان گفت عسل یکی از محصولات تولیدی این حرفه است زل رویال یا اکسیر جوانی، موم و زهر از جمله محصولات دیگر تولیدی است که باعث ایجاد اشتغال برای چندین نفر میشود.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط بد اقتصادی و عدم حمایت جدی مسئولان جهاد کشاورزی از این حرفه و عدم بیمه شدن افرادی که در این حرفه مشغول هستند باعث نگرانی و ناامیدی است و سال گذشته با وجود بالای ۲۰۰ کندوی زنبور و تولید عسل سالم و ارگانیک ، امسال متاسفانه با ۱۵۰ کندو تولید عسل در منطقه دارم.

وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت مسئولان از جوانان کارآفرین گفت: در این سالها و با توجه به حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید طبق بیانات مقام معظم رهبری امید است فرماندار، جهاد کشاورزی و مسئولان اجرایی حمایت‌های خود را در جهت پیشرفت و توسعه منطقه و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و شرایط بهتر اقتصادی دریغ نکنند چه بسا که ایجاد اشتغال بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نگرانی و دغدغه شغلی جوانان را کاهش می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز