خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد:

لزوم حمایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردگری از احیای ابنیه تاریخی رشت

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۷۶۲

فرماندار رشت خواستار حمایت و پشتیبانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از احیاء و بازسازی ابنیه و اماکن تاریخی رشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی فرماندار رشت در دیدار با ساسان تاجگردون معاون برنامه ریزی و تامین منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به وجود ابنیه تاریخی ارزشمند در شهر رشت، افزود: رشت به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور که به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شده است، ظرفیت‌های فراوانی به عنوان جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دارد که نیازمند احیاء و بازسازی است.

وی با بیان اینکه ابنیه تاریخی هر شهر به عنوان بخشی از هویت ارزشمند آن شهر محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: احیای این اماکن و بافت‌های تاریخی علاوه بر احیای هویت ارزشمند شهری، به لحاظ گردشگری نیز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

فرماندار رشت با اشاره به محدودیت منابع اعتباری شهرستانی و استانی، تاکید کرد: احیاء و بازسازی این بناهای تاریخی ارزشمند نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

فتح اللهی همچنین تنوع تولید صنایع دستی در شهرستان رشت را  از دیگر ظرفیت های مهم این شهرستان در حوزه گردشگری دانست و یادآور شد: ثبت روستای فشتکه به عنوان روستای ملی حصیربافی و ثبت شهررشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی را از جمله اقدامات مهمی است که در حال اجرا است و در همین راستا احداث پیاده راه فرهنگی در پیرسرای رشت به عنوان بازار هدف عرصه صنایع دستی نیز در دست پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز