خبرگزاری کار ایران

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد:

ضرورت عملیاتی شدن طرح انتقال پساب در سمنان/ بیش از ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور فعال است

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۷۵۱

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه با عملیاتی شدن طرح انتقال پساب در سمنان بخشی از مشکلات کمبود آب در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و شهرک صنعتی سمنان حل شدنی است از فعالیت ۸۰۰ شهرک صنعتی فعال در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، فتحعلی محمدزاده عصر سه‌شنبه در حاشیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری سمنان گفت : این سازمان به عنوان یک سازمان توسعه‌ای در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی و بویژه صنایع کوچک و خدمات نرم‌افزاری به این واحدها در اقصی نقاط کشور ایفای نقش می‌کند.

وی بیان کرد: تا به امروز، ۹۹۶ شهرک صنعتی مصوب و ۸۴۱ شهرک در حال بهره برداری در کشور وجود دارد. 
محمدزاده‌ با بیان اینکه ۸۵ هزار و ۸۷۴ فقره قرارداد در شهرک‌های صنعتی کل کشور منعقد شده، تصریح کرد: اشتغال بالغ بر ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب بهره برداری از ۴۵ هزار و ۹۱۲ واحد صنعتی شکل گرفته است.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه افزود: سیاست و برنامه سازمان تسریع در خدمت‌رسانی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است به این منظور در حال حاضر، ۲ هزار و ۱۰۰ فقره قرارداد پیمانکاری در شهرک‌های صنعتی کشور در دست اجرا است.
به گفته وی، بخشی از این طرح‌ها در راستای دست‌یابی به شرایط زیست محیطی پایدار  می‌باشد که تصفیه خانه‌ ها و شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌ ان و طرح‌های استحصال و بازچرخانی‌ پساب از آن جمله می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی نیمی توسط دولت و نیمی دیگر از محل اعتبارات داخلی و استانی تامین می‌شود.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: در حال حاضر  ۱۷۶ هزار متر مکعب در شبانه‌روز تصفیه فاضلاب‌های صنعتی در قالب ۲۳۲ مدول تصفیه خانه در ۲۰۵ شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری است.
وی افزود: با ظرفیت سازی صورت گرفته در شهرک‌های صنعتی بالغ بر ۷۶ درصد واحدهای تولیدی درون شهرک‌های صنعتی تحت پوشش شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه قرار دارد.
 محمدزاده، هدف از ایجاد تصفیه‌خانه های صنعتی را کنترل آلایندگی و استحصال پساب خروجی و بازچرخانی آن برای مصرف در داخل شهرک‌های صنعتی در بخش آبیاری فضای سبز و مصرف واحدهای تولیدی حائز شرایط اعلام کرد.
وی تاکید کرد که استفاده از پساب تصفیه‌‌خانه‌ها به عنوان منبع آب پایدار و گام موثر در توسعه بخش صنعت است. 
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: تاکنون در ۷۰ شهرک صنعتی سیستم استحصال آب و بازچرخانی پساب انجام شد و در مابقی شهرک‌ها مطابق برنامه‌ تنظیم شده و تحقق منابع مالی طرح‌ها اجرا می‌شود.
محمدزاده گفت: طرح‌ها انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سمنان در دست مطالعه است تا پساب این شهر به ظرفیت ۳۵۰ لیتر بر ثانیه و در فاز اول ۱۰۰ لیتر بر ثانیه تصفیه و برای منطقه ویژه اقتصادی و شهرک بزرگ سمنان انتقال و مورد استفاده قرار گیرد.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: امید می‌رود پس از انجام کارهای مطالعاتی و طراحی با کمک مدیران ارشد و استاندار سمنان تامین اعتبار منابع مالی لازم خط انتقال پساب تصفیه‌خانه شهر سمنان به شهرک و منطقه ویژه اقتصادی سمنان انجام شود.
محمدزاده با تاکید بر اینکه سمنان یکی از استان‌های صنعتی کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم این استان توسعه صنعتی در آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بوده و تحقق آن مستلزم تامین آب از منابع مختلف از جمله استفاده از پساب‌ شهرهای مسکونی و صنعتی است که برنامه‌ریزی دستگاه‌‌های مربوطه لازم و ضروری می‌باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز