خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اقدامات فرهنگی با محوریت خانواده یک سرمایه گذاری است

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۶۸۷

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام اقدامات فرهنگی در راستای تحکیم خانواده را به منزله سرمایه‌گذاری عنوان کرد و بر افزایش مهر و محبت در بین اعضای خانواده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر حبیب زاده در افتتاحیه اولین کنگره ملی سیمای سلامت خانواده که در سالن ولایت دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، جایگاه خانواده را در جامعه حائز اهمیت بالا بر شمرد و عنوان کرد: پایداری به خانواده و فرزندآوری و افزایش مهر و محبت  بین خانواده بستری را فراهم می‌کند که کودکان در آن رشد و تعالی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شخصیت انسان تا 5 سالگی شکل می‌گیرد، بیان کرد: خانواده ها باید بر تربیت فرزندان خود مخصوصا در دوران کودکی و تا سن 5 سالگی توجه ویژه ای داشته باشند و هر فعالیتی که جهت تحکیم خانواده انجام می دهند را یک سرمایه گذاری بدانند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: بسیاری از مسائل خانواده نظیر کاهش ازدواج در جامعه و کاهش فرزندآوری در حیطه مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی نیست و یک مسئله کشوری است که باید با توجه خاص مسئولان به رشد اقتصادی و جهش تولید موانع و مشکلات را از سر راه جوانان بکاهند تا شاهد رشد ازدواج و فرزندآوری و تحکیم خانواده ها در جامعه باشیم.

دکتر حبیب زاده در بیان هدف از برگزاری این کنگره عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه تهدیدهایی خانواده ها را در جامعه مورد هدف قرار داده لذا این کنگره در جهت رفع این تهدیدها با شکل گیری کمیته های مختلف و متخصص برگزار می شود تا گامی موثر در جهت تحکیم بنیان خانواده ها برداشته شود و گفتنی است فضای مجازی بزرگترین تهدید برای خانواده است که در این کنگره ابعاد و زوایای مختلف آن بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز