خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

سیمای راهبردهای کنترل کرونا در نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان زنانه است

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۹۹

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در امور زنان و جوانان گفت: سیمای راهبردهای کنترل ویروس کرونا در نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی زنانه است و این بخش از جامعه بار مضاعفی را متحمل شده است.

به گزارش ایلنا، ریتا ظهیری در نشست برنامه‌ریزی هفته سلامت زنان و روز ملی کودک در استانداری مرکزی، افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا این زنان هستند که با ابتلا یکی از اعضای خانواده و آغاز دوران قرنطینه پرستاری بیمار و خانه داری را هم زمان برعهده دارند. این افراد با داشتن مسئولیت های خطیر وظایف خود را با دقت و وسواس انجام داده و باید خدمات آنان مطرح و برجسته سازی شود.

وی ادامه داد: با بازگشایی مدارس مادران نگران وضعیت آموزش فرزندان هستند که با رفتن به مدرسه چه مواردی را رعایت کنند تا فرزنداشان ایمن شوند و یا وظیفه همراهی تحصیل دانش‌آموزان خانواده نیز برعهده مادران است. لازم است هر 2 نفر والدین در شرایط کنونی در کنار خانواده باشند تا زنان علاوه بر وظیفه سنگین خانه داری بتوانند به سایر امور و سلامت خود نیز توجه داشته باشند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در امور زنان و جوانان اظهار داشت: ۵۹ درصد تکالیف کاری در حوزه درمان و پیشگیری نظام سلامت اراک بر دوش زنان شاغل این بخش است. 6279 نفر در بخش نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک شاغل هستند که 3721 نفر را زنان شامل می‌شوند. از 1161 پرستار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، 1010 نفر معادل ۸۷ درصد و همچنین از ۴۸۶ پزشک غیر عضو هیات علمی این دانشگاه نیز ۲۸۷ نفر معادل ۵۹ درصد زنان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز