خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان مطرح کرد:

مورد مشکوک ابتلا به کرونا در مدارس اردستان نداشتیم/ کاهش بیماران بستری در اردستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۶۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیروهای اورژانس اردستان به بیش از ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا خدمات ارائه کردند، گفت: تاکنون مورد مشکوکی از کرونا در بین دانش‌آموزان نداشته‌ایم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسن ذبیحی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعداد ۱۶۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در شهرستان ثبت شده که ۳۴۶ مورد مثبت بوده است.

وی افزود: با گزارش‌هایی که به شبکه بهداشت و درمان رسیده تاکنون هیچ مورد مشکوک مبتلا به کرونا در بین دانش آموزان نداشته‌ایم.

ذبیحی تصریح کرد: وضعیت بستری بیماران کرونایی نسبت به گذشته در شهرستان اردستان کاهش داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: از تمام شهروندان درخواست داریم تعداد بستری بیماران در بیمارستان را نشانه وجود و یا نبود ویروس کرونا قلمداد نکنند. کرونا همچنان در حال گردش است چرا که مراجعات بخش سرپایی همچنان وجود دارد.

وی یادآور شد: موضوع کرونا یک بحث شخصی است که روند افزایش و یا کاهش آن بستگی به رفتار افراد جامعه دارد.

ذبیحی تاکید کرد: در حال حاضر علی‌رغم کاهش بستری‌های بیماران مشکوک تنفسی در بیمارستان‌ اردستان، ویروس کرونا ریشه‌کن نشده است و ما هر روز به صورت متغیر بیماران حاد تنفسی و موارد مثبت را شناسایی می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: ملاک روند شیوع بیماری در شهرستان‌ها تعداد موارد مثبت بیماری نیست و هر زمانی که وضعیت منطقه‌ای را از نظر شیوع کرونا رنگ بندی می‌کنند، بر اساس تعداد بستری و فوت موارد مثبت انجام می‌شود.

ذبیحی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیروهای بخش اورژانس اردستان بیش از ۱۲۳۰ مأموریت داشته‌اند، گفت: از این تعداد ۹۷۰ شهری و مابقی جاده‌ای بوده است؛ البته برخی افراد از تمام خدمات درمانی ارائه شده رضایت نداشتند.

وی تاکید کرد: در ماه‌های اخیر و با شیوع ویروس کرونا عمده مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ انتقال بیماران کرونایی بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا را به بیمارستان اردستان منتقل کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان تاکید کرد: در 24 ساعت گذشته ( از 24 شهریور تا امروز ۹۹/۶/۲۵) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 11 بیمار ( مرد 70 ساله از مهاباد، مرد 25 ساله روستاهای بخش مرکزی، زن 44 ساله و زن 32 ساله و مرد 64 ساله از اردستان و زن 27 ساله از زواره و 5 نوجوان 11 ، 8 ، 7 ، 11 و 12 ساله ) شناسایی شده است.

وی ادامه داد :با شناسایی این افراد مجموع بیماران کووید 19 شناسایی شده در شهرستان اردستان  357  نفر است.

خوشبختانه تاکنون 305 نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده اند و تا امروز 1615 آزمایش تشخیص کووید 19 در شهرستان انجام شده است.

وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ به رنگ زرد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز