خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد:

هزینه ۲۰ میلیاردی برای ساماندهی بافت فرسوده آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۴۹۴

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ۹ سال گذشته ۲۷ هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده برای نوسازی و دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، گفت: تاکنون برای این منظور ۲۰ میلیارد تومان در استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، ابوالقاسم سلطانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این واحدها به صورت خودمالکی هستند، گفت: این واحدها در قالب نوسازی و بازسازی از تسهیلات بانکی مخصوص بافت‌‌های  فرسوده، بسته‌ های تشویقی و تخفیف ‌های صدور پروانه ساختمانی برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد برای نوسازی و بازسازی ۲۰ هزار و  ۳۷۵ واحد مسکونی قرارداد منعقد شده است، اظهار داشت: آذربایجان شرقی در اجرای طرح بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی موجود در بافت های فرسوده جزو ۳ استان برتر کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، تعداد تسهیلات بانکی صندوق یکم (خرید و ساخت) در قالب طرح اقدام ملی در نیمه دوم سال ۹۷ را حدود یکهزار و ۶۵۰ واحد و از سال ۱۳۹۷ تاکنون حدود ۲ هزار و ۶۱۲ واحد اعلام کرد.

سلطانی، ادامه داد: در ۲ سال اخیر حدود ۷۴ طرح بازآفرینی شهری از محل اعتبارات پایدار و اعتبارات تبصره ۱۸ شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی آذربایجان شرقی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا  شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷ پروژه با اعتباری معادل ۴.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و ۵۷ پروژه دیگر بیش از ۱۵.۵ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

وی یادآوری کرد: پله ‌گذاری محله ملازینال و محله خلیل آباد تبریز، ساماندهی ورودی و پیاده‌روسازی محله چلب ورودی اهر، جدول بندی معابر و آسفالت محله انزاب مراغه، احداث پل ارتباطی روی قوبی چای، بهسازی کفپوش محلات و ساماندهی حاشیه مسیل رودخانه قوبی چای فازهای ۱و ۲ و ۳ توسعه شبکه فاضلاب و بهسازی و آسفالت معابر در حاشیه شهرک ولیعصر میانه از مهمترین پروژه‌های اجرا شده در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده آذربایجان شرقی از سال ۹۷ تا کنون است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، گفت: تبدیل گورستان قدیمی ستارخان در محله فقیرنشین تبریز به فرهنگسرا، احداث کتابخانه، سالن ورزشی، پارک و فضای سبز از پروژه های در دست اقدام این اداره کل در حوزه بازآفرینی شهری است.

سلطانی، بهسازی و آسفالت معابر و کمک به مسیرگشایی‌های مربوط به پیشنهادات طرح تفضیلی شهر تبریز، احداث خانه محله، کتابخانه و مدرسه در محله آغداش بناب، توسعه شبکه فاضلاب میانه، دیوارکشی خط راه‌آهن محله عشرت آباد مراغه، ساماندهی مسیل سید دره سی هشترود، احیا، نوسازی و بهسازی پیرامون مسجد جامع هشترود، احداث مدرسه در محله بازار ملکان و محله علی آباد و میناخور مرند را از دیگر پروژه های این اداره کل در حوزه بازآفرینی شهری اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز