خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران:

ورامین قطب ورزش خیز استان است/ دغدغه ام رفع مشکل نیروهای قراردادی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۳۸۷

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با حضور در شهرستان ورامین و در دیدار با فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان و روسای هیات های ورزشی، جهت رفع موانع و مشکلات موجود به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایلنا، رضا گل محمدی در ابتدای این دیدار اظهار کرد: ورامین قطب ورزش خیز استان تهران است که باید با بهره مندی از این ظرفیت و پتانسیل های موجود ، شرایط را برای قهرمان پروری مهیا کرد.

وی گفت: از مشکلات مالی ورزش در این شهرستان باخبرم ولی نباید این امر موجب دوری از انتظارات شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: دغدغه اصلی جامعه ورزش معضل مالی است ولی نمی توان آنرا به عنوان اولویت اول برشمرد؛ چرا که ایده پردازی و برنامه‌ریزی، شاخصه اصلی پیشبرد اهداف ورزشی خواهد بود که نمونه های آن افزایش بیمه ورزشی که نشان دهنده ورزشکاران سازمان یافته هر شهر، فعالیت و پویایی ثمن ها در منطقه، ابتکار هیات ها در بعد برگزاری سمینار، کلاس‌های آموزشی، مسابقات و بسیاری موارد دیگر که به درآمدزایی منجر خواهد شد را می‌توان اشاره داشت که این امر گویای موفقیت ورزش در هر شهری است.

وی ادامه داد: باید برای تامین منابع مالی نظر نهادهایی همچون شورای شهر و شهرداری جلب شود و به جهت دارا بودن شهرک های صنعتی در منطقه می توان از پتانسیل جذب اسپانسر بهره برده شود.

گل محمدی اظهار کرد: رفع مشکل نیروهای قراردادی در شهرستانها از جمله دغدغه های اینجانب بوده و هست که اگر این مورد حل می‌شد اعتبارات موجود صرف ورزش می شود.

این مسئول اذعان داشت: متاسفانه ظهور ویروس کرونا مشکل را دوچندان کرد؛ چرا که منابع مالی در نظر گرفته شده برای معیشت کارکنان و جامعه ورزش صرف دیگر امور جاری شد.

مدیرکل گفت: شهرستان شدن بخش ها منجر به معضلاتی شد که گریبان سیستم ورزش را هم گرفت و این عمل باعث افزایش نیروهای قراردادی در ادارات شد که به نوبه خود بار مالی را به سمت هزینه کردهای پرسنلی سرازیر کرد.

گل محمدی در پایان اظهار کرد: در نظر داریم جهت حمایت از هیات ها؛ اقلامی همچون تاتامی،تشک کشتی، توپ، تور و دیگر نیازهای ورزشی را به زودی در اختیار قرار دهیم.

فرماندار شهرستان نیز در ادامه گفت: وجود تیم هایی از ورامین در لیگ های معتبر کشور نشان از پتانسیل بالای ورزش در منطقه دارد که برای ادامه این روند از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

حسین کاغلو افزود: حمایت مادی و معنوی را در دستور کار داریم تا بتوان بخشی از مشکلات ورزش در بعد قهرمانی و همگانی را رفع کنیم.

این مقام مسئول اشاره داشت: دستگاهای دولتی و غیر دولتی را مامور و موظف خواهیم کرد تا با ایجاد شرایط لازم به کمک ورزش آمده که این امر در تعامل با شهرداری ها،دهیاری ها و اسپانسرها جامه عمل پوشانده خواهد شد.

فرماندار سپس اظهار کرد: از جمله برنامه های پیش بینی شده برای رفع مشکل مالی هیاتهای ورزشی هماهنگی با بانک ها جهت اختصاص ۵۰ میلیون وام خواهد بود.

کاغذلو در پایان گفت: پس از بررسی های لازم و هماهنگی رئیس اداره ورزش و جوانان، موضوع رفع موانع موجود بر سر راه مغازه های جنب استادیوم تختی، از دیگر اقدامات است.  

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین نیز اشاره کرد:از ابتدای قبول مسئولیت به عنوان رئیس اداره تاکنون بخش اعظمی از مشکلات به همت مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران رفع شده است.

ابراهیم شیرکوند گفت: درحال حاضر ۲۷ هیات در منطقه فعالیت مستمر دارند که عامل اصلی پیشرفت ورزش هستند.

وی افزود: اتفاق بی نظیر طی یک دهه اخیر در سال ۹۷ با معرفی بیش از ۴۰۰ قهرمان رقم خورد.

شیرکوند اظهار کرد: یکی از معضلات در بعد مدیریت ورزش ورامین،نبود اعتبارات مالی برای حمایت و قدردانی از هیات ها است که امیدواریم با درایت و نگاه ویژه مدیرکل، این موضوع بعنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به قهرمان پرور بودن شهرستان ورامین متاسفانه زیرساخت ها مناسب نیست ولی با این وجود هم اکنون ۶ تیم از ورامین در لیگ های برتر خودنمایی میکنند که اگر شرایط مهیا باشد توان معرفی رشته های دیگری همچون بسکتبال،هندبال و دیگر رشته ها در بالاترین سطح مسابقات کشوری مهیا خواهد بود.

شیرکوند گفت: حال انتظار می رود به جهت دارابودن شرایط ایده آل در ورزش، نگاه ویژه تری به ورامین معطوف شود.

 رئیس اداره اشاره کرد: حسین نوش آبادی نماینده مردم دشت ورامین در مجلس شورای اسلامی به جهت تعامل با مدیران ارشد کشور میتواند سرمنشاء بسیاری از اتفاقات خوش آیند باشد که این مهم بعنوان رکن اصلی امیدواری در جامعه ورزش رسوخ کرده است.  

در ادامه این نشست، روسای هیات های حاضر به بیان خواسته ها و مشکلات موجود پرداختند که تامین اعتبار برای ادامه حیات هیات ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان از جمله درخواست های مطروحه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز