خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در گفت و گو با ایلنا:

ورود نقدینگى به بازار نتیجه‌اى جز افزایش قیمت کالاها ندارد/گوش دولت به مشکلات کشور بدهکار نیست

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۱۵۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت با اضافه کردن نقدینگى به بازار، مشکلات زیادى را در کشور ایجاد کرده، گفت: بى شک ورود نقدینگى به بازار نتیجه اى جز افزایش قیمت کالاها را در بر ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر قادرى در گفت و گو با ایلنا افزود: در شرایط فعلى دولت به جاى اینکه اقداماتى انجام دهد تا به واسطه آن فرآیند تولید و فضاى کسب و کار استان تسهیل شود و به واسطه آن تحرکى در اقتصاد ایجاد شود، اقدام به کسب درآمد از محل تسریع دارایى هاى خارج از بانک مرکزى کرده است.

تکمیل واحدهاى تولیدى نیمه تمام باعث جذب نقدینگى مى شود

نماینده شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: دولت در حال حاضر براى تامین بودجه به اقداماتى مانند استقراض از بانک مرکزى رو آورده است و بى شک این اقدامات نتیجه اى جز رشد و افزایش نقدینگى در بر ندارد که طبیعى است این مهم باعث افزایش قیمت ها شود.

وى با اشاره به اینکه در شرایط فعلى باید با تسریع در امور واگذارى‌هاى زمین براى ساخت و ساز نقدینگى‌ها را به این بخش‌ها سوق داد، ادامه داد: بى شک تکمیل واحدهاى تولیدى نیمه تمام باعث جذب نقدینگى مى شود که در حال حاضر این بخش رها شده است.

دولت مسیر مناسبى را در بخش اقتصاد طى نمى‌کند

قادرى با بیان اینکه متاسفانه دولت مسیر مناسبى را در بخش اقتصاد طى نمى‌کند گفت: باوجود تذکراتى که بارها به دولت داده‌ایم متاسفانه هیچ اتفاق خاصى در بخش اقتصاد رخ نداده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه برنامه دولت براى وزارت صمت مشخص نیست، بیان کرد: اگرچه وزارت صمت از متولیان مهم بخش اقتصاد است اما مدت ها است که این وزارتخانه بدون وزیر و متولى اداره مى شود و متاسفانه دعواى درون دولت، دلیل عمده این بخش به شمار مى رود.

وى بیان کرد: نمایندگان در تلاشند تا با دولت مدارا کنند چرا که بر این باوریم درگیر شدن با دولت هم تبعات و موضوعات خاص خودش را دارد.

درگیرى نمایندگان با دولت باعث ایجاد تشنج در فضاى کشور می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بى شک درگیرى نمایندگان با دولت باعث ایجاد تشنج در فضاى کشور و در نهایت افزایش مشکلات خواهد شد، این در حالى است که گوش دولت به مشکلات کشور بدهکار نیست.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: دستگاه هاى اجرایى تا زمانى که دولت جلو نیاید اقدام مناسبى انجام نمى‌دهند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه دولت به تذکرات نمایندگان براى بازار بورس هم توجه نکرد، ادامه داد: اگرچه دولت اقدامى انجام داد که اکثر مردم وارد بازار سهام و بورس شوند اما مشکل و نداشتن سهام براى عرضه باعث شد حباب قیمت ایجاد شود و بعد از ترکیدن حباب هاى قیمتى، مردم متضرر خواهند شد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: متاسفانه رئیس دولت به هیچ‌وجه پای کار نیست و حاضر نیست از دفتر ریاست جمهوری بیرون برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز