خبرگزاری کار ایران

یک پزشک فوق تخصص درد خبر داد:

استفاده از روش‌های کاهش دردهای مزمن در شرایط کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۱۲۳

یک پزشک فوق تخصص درد گفت: بیماری‌های مزمن ستون فقرات، سر و گردن، مفاصل و برخی بیماری‌ها که در سالمندان دردهای زیادی ایجاد می‌کند، به دلیل سائیدگی و التهاب مفاصل است و با روش‌هایی می‌توان آنها را التیام بخشید و کاهش داد.

به گزارش ایلنا محمد رادمهر افزود: افرادی که از دردهای مزمن رنج می‌برد ممکن است نیاز به جراحی ستون فقرات در محدوده کمر یا گردن باشند و حتی تعویض مفصل زانو از سوی پزشک برای آنها تجویز شده باشد، اما به دلیل شیوع کرونا و شرایط ناشی از آن ترجیح بدهند جراحی را به تعویق بیندازند.

وی با تاکید براینکه علیرغم رعایت شیوه‌نامه‌های مرتبط با شرایط کرونایی در مراکز درمانی، به بیماران دارای بیماری‌های مزمن به ویژه گروه سالمندان، توصیه به حضور در مراکز درمانی انجام نمی‌شود و بیم از بروز یا تشدید کم تحرکی در این افراد به دلیل دردهای شدید، وجود دارد.

این فلوشیپ فوق تخصص درد اضافه کرد: بی تحرکی و کم تحرکی قطعا موجب می شود که عضلات و ستون فقرات در این افراد بیشتر تحت فشار قرار گیرد و دردهای مزمن شدت بیشتری پیدا کند.

وی گفت: کلینیک‌های درد به عنوان یک حد واسط، در شرایط کرونا می‌توانند نقش آفرین باشند و در التیام درد برای چنین افرادی بیشتر موثر واقع شوند، افراد با دردهای مزمن ستون فقرات و دردهای مفصلی در شرایط کرونا هر چند به دلیل محدودیت مراجعات بیمارستانی ممکن است اعمال جراحی خود را به تعویق اندازند اما می توانند با مراجعه به کلینیک های درد از درمان‌های سرپایی بهره مند شوند.

رادمهر خاطر نشان کرد: درمان سرپایی در کلینیک های درد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی قبل از رسیدن به شرایط مناسب برای اعمال جراحی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کلینیک‌های درد، مانند مطب‌های پزشکان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی متناسب با شرایط کرونا، به شکل دقیق رعایت می‌شود، گفت: متخصصان درد می‌توانند با انجام اقدامات تخصصی و در پیش گرفتن یک برنامه مدون، کاهش درد مفاصل و دردهای موضعی و درد نقاطی مانند ستون فقرات و دیسک را در افراد زمینه سازی کنند.

این پزشک متخصص و فلوشیپ فوق تخصص درد، گفت: با توجه به اینکه زمان پایان محدودیت‌های کرونایی مشخص نیست، بیم این وجود دارد که تعویق در انجام عمل جراحی در بیماران مبتلا به دردهای مزمن، بیماری افراد را تشدید کند، بنابراین توصیه برای مراجعه به کلینک‌های درد، می‌تواند کمک کننده باشد.

وی با یادآوری اینکه با توجه به شرایط بیمار، شدت درد، عامل ایجاد کننده درد و ... مراحل مختلف درمانی از سوی متخصصان تجویز و اعمال می‌شود، گفت: این امکان وجود دارد که با تجویز دارو یا روش‌های غیرتهاجمی تزریق کنار عصب آسیب دیده یا بافت ملتهب، به شکل سرپایی، خدماتی برای کاهش درد به بیماران مبتلا به دردهای مزمن، ارائه شود.

رادمهر با این تاکید که انجام برخی از اقدامات سرپایی و محدود، می‌تواند نیاز به عمل جراحی را تا مدت بیشتری به تعویق بیندازد بدون اینکه آسیب بیشتر شود، گفت: تزریق ژل و ازون درمانی، عصب کشی در مفاصل و ستون فقرات و روش‌های درمانی نوروتومی دادیو فرکوینسی، از روش‌های متداول و موثر در کاهش درد محسوب و در کلینک‌های درد ارائه می‌شود.

این پزشک فلوشیپ فوق تخصص درد یادآور شد: معمولا در کلینک‌های درد ضمن تشخیص و ریشه‌یابی علت دردهای کمر، ستون فقرات، درد بعد از عفونت ویروسی زونا، درد در ناحیه سر و صورت و دردهای ناشی از سائیدی یا حتی درد ناشی از سرطان، نسبت به ارائه خدمات درمانی متناسب اقدام می‌شود.

رادمهر با تاکید براینکه روش‌های استفاده شده عمدتا منجر به کاهش درد به شکل موقت و مقطعی خواهد شد، گفت: مداخلات درمانی انجام شده در کلینک‌های درد فعال در شیراز، منطبق بر آخرین متدهای درمانی و تاثیرگذار است.

این پزشک فوق تخصص یادآور شد که استفاده از روش‌هایی نظیر  انجام تزریق در تاندون، سوزاندن اعصاب مولد درد با روش رادیوفرکوئنسی و دیگر مداخلات مبتنی بر شواهد علمی، در صورتی توصیه و انجام می‌شود که بیمار به درمان‌های رایج پاسخ ندهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز