خبرگزاری کار ایران

عقیل خرمی خبر داد:

آغاز فعالیت شورای اسلامی کار شهرداری شاهین شهر

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۹۹۹

رئیس شورای کار شهرداری شاهین شهر گفت: شورای اسلامی کار شهرداری شاهین شهر و سازمانهای وابسته بر اساس اصل104 قانون اساسی و ماده یک قانون شوراها و با مجوز رسمی از وزارت کار شروع به فعالیت کرد.

عقیل خرمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: از لحاظ قانون کار، کارگر کسی است که تحت هر عنوان در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: تمام افرادی که مشمول این تعریف می‌شوند از نظر قانون، کارگر به‌ حساب می‌آیند و فرقی بین نگهبان یک کارگاه با مدیر فنی آن وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری شاهین شهر تصریح کرد: از جمله وظایف شوراهای اسلامی کار، تدوین آیین نامه انضباطی کارگاه و آیین‌نامه تشویقات، شرکت مستمر عضو رابط شورا در جلسات هیأت مدیره، اعلام نظر مشورتی در مورد تنظیم ساعت کار و استراحت کارکنان، موعد و محل و نحوه پرداخت مزد و مزایا، تخصیص مشاغل افراد، تعیین نرخ های کارمزدی، نحوه استفاده از مرخصی، چگونگی پیش گیری از وقوع حوادث، تنظیم برنامه و سازمان دهی خدمات اجتماعی مربوط به واحد و تدوین ضوابط  استفاده از خانه سازمانی و نحوه اجرای برنامه های آموزشی حرفه ای ضمن کاراست.

وی ادامه داد: شورا بر اساس ماده 7 اساسنامه می‌تواند به نمایندگی از طرف کلیه کارکنان، قرارداد دسته‌جمعی امضا نماید؛ به همین دلیل مدیران شهری لازم است جهت حل مشکل پرسنل خود با آن ها همکاری و در صورت تخلف  مدیریت، شورا موظف است مراتب را به مراجع اداری و قضایی مربوط منعکس کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز