خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:

پایان شهریور آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی/ ۲.۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال ۱۳۹۸

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۹۶۶

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریور ماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی و اینترنتی به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، غلامرضا شریفی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط خاص پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، افزود: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری که مطابق قانون باید تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام می‌کردند، امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تا پایان شهریور ماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

شریفی اظهار داشت: ادارات امور مالیاتی در سراسر استان در راستای تکریم مودیان مالیاتی روز پنجشنبه ۲۷ شهریور تا ساعت ۱۹، جمعه ۲۸ شهریور تا ساعت ۱۴، شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ شهریور تا ساعت ۱۹ و دوشنبه ۳۱ شهریور تا ساعت ۲۰ آماده خدمت رسانی هستند.

وی گفت: با توجه به تراکم بالای ارائه اظهارنامه مالیاتی در روزهای پایانی، مودیان هر چه سریع تر نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود از طریق سایت سازمان به نشانی tax.gov.ir  اقدام کرده و آن را به آخرین ساعات مهلت قانونی موکول نکنند.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر از هرگونه تسهیلات و مشوق های قانونی محروم خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: سه هزار میلیارد تومان مجموع درآمدهای استان آذربایجان‌شرقی در سال ۱۳۹۸ است که از این مقدار ۲.۸ میلیارد تومان سهم درآمدهای مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی همچنین درباره وضعیت درآمدهای استان گفت: سه هزار میلیارد تومان مجموع درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال ۱۳۹۸ بود که از این مقدار ۲.۸ میلیارد تومان سهم درآمدهای مالیاتی است.

وی به عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از محل عوارض‌ها نیز سال گذشته ۵۲۶ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری‌های آذربایجان شرقی پرداخت شده است که سهم شهرداری ها از این رقم ۷۰ درصد و دهیاری ها ۳۰ درصد بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال نیز ۹۵ میلیارد تومان عوارض به همان نسبت یاد شده به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

شریفی، با اشاره به اینکه در شرایط تحریم و شرایط فشار اقتصادی، مالیات می تواند به دولت کمک کند، تاکید کرد: وصول مالیات عادلانه در اولویت کاری ما است؛ علاوه بر این برون سپاری مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی که آذربایجان‌شرقی پایلوت آن بوده است، بخشودگی جرایم مالیاتی و ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از جمله اقداماتی می باشد که در جهت رفاه مردم و توسعه دولت الکترونیک انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز