خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

تولید ۱۰ برابری واکسن آنفلوانزا نسبت به سال گذشته/ واکسن تا اواخر شهریور به آذربایجان شرقی می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۹۳۸

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا به اندازه‌ کافی در کشور تهیه شده و در حال توزیع شدن است، اظهار کرد: واکسن تا اواخر شهریور ماه به استان ما هم می‌رسد و سیستم توزیع را طوری طراحی کرده‌ایم که واکسن به همه‌ کسانی که باید آن را دریافت کنند، می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: با وجود اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در مشاغل و در جاهای مختلف خوب است، اما بارها گفته‌ایم که این مقدار کافی نیست.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در هفته‌های گذشته در استان رخ داده، دلیل افزایش موارد بیماری کرونا در آذربایجان شرقی است. افزایش میزان مسافران ورودی به این استان و انتخاب تبریز به عنوان یکی از سه مقصد گردشگری در ایران یکی از این دلایل به شمار می‌آید.

وی متذکر شد: متاسفانه برخی از دسته‌جات عزاداری در ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند که این مورد نیز از دیگر دلایل افزایش موارد مثبت بیماری در استان است.

درستی، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از تماشاگران تیم تراکتور به دنبال پیروزی این تیم را از دیگر دلایل افزایش موارد مثبت کرونا در آذربایجان شرقی دانست و گفت: این تیم برای ما عزیز بوده و پیروزی و موفقیت آن، غرور ملی را به دنبال دارد، اما پروتکل‌ها هم باید در این شادی‌ها رعایت شوند.

وی ادامه داد: استان ما از هفته‌ها قبل در وضعیت قرمز قرار داشت، بارها تاکید کرده‌ایم تا زمانی که بیش از ۸۵ الی ۹۰ درصد مردم، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وضعیت قرمز همچنان ادامه خواهد داشت.

درستی در ادامه با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا به اندازه‌ی کافی در کشور تهیه شده و در حال توزیع شدن است، اظهار کرد: واکسن تا اواخر شهریور ماه به استان ما هم می‌رسد و سیستم توزیع را طوری طراحی کرده‌ایم که واکسن به همه‌ی کسانی که باید آن را دریافت کنند، می‌رسد. 

وی بیان کرد: امسال، هشت الی ۱۰ برابر سال گذشته، واکسن آنفلانزا تهیه شده است، مردم نگران نباشند. واکسن به اندازه کافی برای همه وجود دارد.

وی متذکر شد: واکسن رایگان از طریق بهداشت و به اندازه کافی در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گیرد، گروه‌های غیر هدفی هم که اطلاعات‌شان در سیستم بهداشتی موجود است، می‌توانند واکسن را با ارایه‌ طریق کد ملی از داروخانه‌ها تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز