خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

کتابخانه کشورهای حاشیه دریای کاسپین راه اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۸۶۴

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان بر ضرورت راه‌اندازی کتابخانه اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری کشورهای حاشیه دریای کاسپین در بندر انزلی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد دنیا مالی در نشست با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ مکانی مناسب برای سرمایه گذاری پرسود است، اظهار کرد: در کشور ما به مقوله توسعه فرهنگی، خصوصاً ترویج امر کتاب و کتابخوانی آنگونه که شایسته بوده توجه نشده است.

وی ادامه داد: متأسفانه فضای مجازی که بدون هیچ گونه نظارت مستمر در دسترس همگان قرار داشته و حجم اطلاعات دریافتی افراد از این منبع عمقی ندارد به عنوان اصلی ترین مرجع مطالعاتی افراد قرار گرفته است.

نماینده انزلی در مجلس ضمن ابزار تأسف از عدم توجه برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به حوزه فرهنگ کشور، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس هنوز به حد نصاب نرسیده است.

وی افزود: این کمیسیون علیرغم اهمیت بسیار بالا، جز دو کمیسیونی است که اعضای آن به حد نصاب نرسیده و به مشکلات فراوان جامعه فرهنگی کشور و دغدغه مندان این حوزه در آن به نحو شایسته رسیدگی نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی را تضمین کننده آینده کشور و موجب تربیت نسل‌های آگاه عنوان و تصریح کرد: در کشوری که توجه به امر کتاب و کتابخوانی اولویت اصلی نیست انتظاری جز ازدحام پشت درب‌های مراجع قضائی نمی‌توان داشت.

تأثیر کتابخانه های عمومی بر آموزش همگانی

دنیا مالی همچنین با تأکید بر ضرورت توجه به مقوله آموزش همگانی و پژوهش محوری در جامعه به عنوان یکی دیگر از ابزارهای توسعه، بیان کرد: آماده کمک به تأمین زیرساخت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم.

وی اظهار کرد: کتابخانه های عمومی یکی از مهمترین بسترهای رسیدن به این هدف مهم بوده که می‌توانند زمینه‌های آموزش عمومی را در محلات مهیا کنند.

نماینده بندر انزلی در مجلس ایجاد جذابیت در بحث کتاب با تشکیل پاتوق‌های کتابخوانی را یکی دیگر راهکار برای رونق این بخش برشمرد و گفت: پاتوق‌های کتابخوانی که در اقصی نقاط کشور توسط افراد دغدغه مند ایجاد شده می‌توانند با محوریت کتابخانه ها و با حمایت مستمر این مجموعه به صورت جدی تری اقدامات ترویجی خود را به انجام برسانند.

ضرورت راه اندازی کتابخانه تخصصی اشتراکات کشورهای همسایه دریای کاسپین

دنیا مالی در ادامه استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز و حامیان امر کتاب و کتابخوانی را در رفع بخش عمده‌ای از مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی مهم عنوان کرد.

وی تأکید کرد: احداث کتابخانه عمومی مسکن مهر رشت، کتابخانه عمومی روستای آبکنار بندر انزلی و نیز تکمیل پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی رشت پیگیری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اعلام آمادگی برای طرح مشکلات مالی، ساختاری و قانونی نهاد کتابخانه های عمومی در صحن مجلس و پیگیری این مشکلات تا حصول نتیجه لازم، ادامه داد: کتابخانه تخصصی اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری کشورهای حاشیه دریای کاسپین را در شهرستان بندر انزلی ایجاد شود.

دنیا مالی ایجاد این کتابخانه عمومی را برای استفاده محققین، دانشجویان رشته‌های مختلف و علاقمندان به اشتراکات فرهنگی کشورهای همسایه دریای کاسپین مهم و مؤثر دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز