خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

کمبود منابع مالی و پشتوانه قانونی چالش بزرگ نهاد کتابخانه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۸۶۱

مدیرکل کتابخانه های گیلان کمبود منابع مالی و نبود پشتوانه قانونی را چالش بزرگ نهاد کتابخانه ها عنوان کرد و خواستار توجه و حمایت نمایندگان مجلس شد.

به گزارش ایلنا از رشت، پریسا کرمی در دیدار با رئیس‌مجمع نمایندگان گیلان در اداره کل کتابخانه های عمومی ضمن ارائه گزارش از تعداد و پراکندگی کتابخانه های عمومی در این استان، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۱۰۳ باب کتابخانه عمومی اعم از ۸۳ کتابخانه عمومی نهادی، ۱۹ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است.

کرمی همچنین با اشاره به اقدامات فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی ویژه عموم مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، نشست‌های کتابخوانی، محافل ادبی شعر و داستان، نقد و رونمایی کتاب و نیز ایجاد بخش‌های ویژه و مستقل کودک در کتابخانه ها را بخشی از این اقدامات فرهنگی عنوان کرد.

وی در ادامه به تلاش شبانه روزی و مستمر کتابداران و دست اندرکاران مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی در پیشبرد اهداف فرهنگی اشاره کرد و گفت: تنها درآمد کتابخانه های عمومی از محل حداقل نیم درصدی درآمدهای هفتگانه شهرداری‌ها است، که نیازمند همکاری این سازمان برای پرداخت این سهم هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به هزینه‌های سنگین نگهداری بنای ساختمان کتابخانه ها، حقوق و مزایای کارکنان و خرید تجهیزات و انجام تعمیرات فیزیکی، کمبود منابع مالی و عدم پشتوانه مناسب قانونی از مجموعه کتابخانه های عمومی را بزرگترین مشکل این نهاد دانست و خواستار پیگیری این موضوع از سوی نمایندگان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز