خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد:

لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۸۵۵

فرماندار رشت بر لزوم برنامه ریزی جهت ترویج فرهنگ مطالعه کتاب به ویژه در بین دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، با تاکید بر اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، خاطر نشان کرد: ما پیرو دینی هستیم که معجزه آن کتاب قرآن و اولین دستوری که از سوی خداوند به پیامبر ابلاغ شد، خواندن بود.

وی با اشاره به تاکیدات موکد معصومین در خصوص علم آموزی و مطالعه، اظهار داشت: این نشانگر این است که هرگونه تعالی و پیشرفت در سایه مطالعه و پیشرفت امکان پذیر خواهد بود.
 
فرماندار رشت با انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان رشت، از اداره کتابخانه های عمومی خواست: با برگزاری برنامه های خلاقانه و‌ بهره گیری از ظرفیت های مختلف، زمینه ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی در شهرستان رشت را فراهم آورد.
 
 فتح اللهی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که عموم مردم به مطالعه کتاب عشق بورزند، تصریح کرد:  طراحی فضای کتابخانه‌های عمومی باید به گونه‌ای صورت پذیرد که رغبت کودکان و دانش آموزان برای حضور در کتابخانه ها افزایش یابد.
 
وی میزان سرانه فضای مطالعه در سطح شهرستان رشت را بسیار پایین و در خور شان مرکز استان گیلان ندانست و افزود: شهرداری ها موظفند حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به کتابخانه ها اختصاص دهند.
 
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات در حوزه کتابخانه‌ها باید همه دستگاه‌ها و نهادها همکاری های لازم را داشته باشند، افزود: اگر قرار بود که کتابخانه‌ها خودشان مشکلات‌شان را مرتفع کنند، نیازی به تشکیل انجمن کتابخانه های عمومی نبود.
 
فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات و مصوبات آن باید کاربردی باشد، بیان داشت: در تصمیمات جلسه انجمن کتابخانه های عمومی علاوه بر توجه به توسعه زیرساخت ها و امکانات کتابخانه ها باید به مقوله فرهنگ سازی توجه شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز