خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:

تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به طرح‌های عمرانی استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۷۹۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به طرح های عمرانی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌الله غلامی در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر معاون رئیس جمهوری به اصفهان گفت : در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان برای طرح‌های آب، راه آهن، ریل، قطار سریع‌السیر، راه سازی و مسکن محرومان، اعتبارات قابل توجهی در حدود یکهزار و ۸۰۰ میلیارد توان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در آن سفر، طرح‌های نیمه‌تمام و طرح‌هایی که تا پایان سال و خرداد ۱۴۰۰ تمام می‌شد، در اولویت قرار گرفت، چراکه بهره‌برداری از این طرحها در گرو تامین اعتبارات مورد نیاز بود.

به گفته غلامی، ارزیابی‌ صورت گرفته بیانگر پیشرفت قابل توجه طرح‌های آبی، راه، ریل و قطار حومه بویژه قطار اصفهان – بهارستان است.

وی اظهاد داشت: در بخش مسکن محرومان بیش از چهار هزار و ۱۵۰ واحد مسکن به استان تخصیص یافته که شامل حدود ۱۲۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض است و امیدواریم تا بهمن امسال تمام متقاضیان را شناسایی و آنها را پس از عقد قرارداد به بانک معرفی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان پیش بینی کرد که با این اقدامات متمرکز و برگزاری یکی دو جلسه دیگر تا پایان سال، بتوان بخش قابل توجهی از اعتبارات مزبور اختصاص یابد و با جذب آنها، طرح‌های خوبی تا پایان سال و خرداد ۱۴۰۰ در استان اجرا شود و به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: امید است در سفری که در آینده به اتفاق استاندار با هدف نشست با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خواهیم داشت مابقی اعتبارات تخصیص یافته به استان را برای اجرای مابقی طرح‌های عمرانی نیز جذب کنیم.

مصوبات شهرستان ها

غلامی از اختصاص ۹۰ هزار متر مربع زمین در شهرضا برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: این مقدار زمین دولتی در شهرضا در راستای تولید مسکن و اقدام ملی مسکن برای الحاق به محدوده این شهر مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: چند طرح کشاورزی دیگر نیز در شهرستان شهرضا مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و همچنین ۵۸ هکتار از اراضی دولتی جنوب گورت (از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان) به انبارهای مورد نیاز صنایع کلانشهر اصفهان اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: احداث شهرک سینمایی در اراضی دولتی شرق اصفهان پیشنهاد شده بود که با توجه به اینکه ساخت شهر هنر در بهارستان در حال بررسی است، مقرر شد که شهرک سینمایی هم در مجاورت این شهر هنر در بهارستان احداث شود.

غلامی اضافه کرد: سه مصوبه به خمینی شهر اختصاص داشت که بیشتر آنها تغییر کاربری از کشاورزی و باغ‌ها به کارگاه‌های بسته بندی محصولات کشاورزی و تجاری در اراضی کشاورزی بود که تعدادی از آنها مورد موافقت قرار گرفت.

 با بیان اینکه چند مصوبه هم به مبارکه اختصاص داشت خاطرنشان کرد: مهمترین مصوبه برای این شهرستان مربوط به خدمات حمل و نقل و پارکینگ ماشین آلات سنگین بود که با توجه به موقعیت این خطه از نظر وجود صنایع سنگین نظیر فولاد و ذوب آهن و ضرورت ارائه اینگونه خدمات برای پارکینگ ماشین آلات سنگین، مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه چند طرح هم در مورد شهرستان کاشان مطرح شد افزود: مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی با مساحت ۸۲ هزار متر مربع در محور ورودی جاده قمصر تصویب شد.

غلامی گفت: مقرر شد منبع مالی و تامین اعتبار برای احداث باغ موزه دفاع مقدس کاشان نیز مشخص و این طرح در جلسه بعدی کارگروه نهایی شود تا اعتبار ساخت زمینی که اختصاص یافته به این باغ موزه مشخص شود، تا سرنوشتی مشابه سایر باغ موزه‌های دفاع مقدس پیدا نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز