خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان اعلام کرد:

کاهش 14 درصدی تلفات رانندگی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۶۰۶

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در پنج‌ماه گذشته امسال 345 نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان‌مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها 402 نفر بود حدود 14 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، علی صفایی فرد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در پنج ماه گذشته امسال 345 نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها402 نفر بود  که حدود 14 درصد کاهش داشته است.

وی اعلام داشت: از 345 نفر تعداد 296 نفر مرد و 49 نفر نیز زن بودند.

وی ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در این مدت به ترتیب با 233 فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، 73 نفر در مسیرهای درون شهری، 14نفر در جاده های خارج از استان و نامعلوم و سایر راه ها گزارش شده است.

صفایی فرد گفت: 12 نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده  و 7 نفر نیز با فاصله بیش از 30روز از زمان تصادف فوت کرده است.

وی اظهار کرد: در مرداد ماه امسال نیز 74 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی همچنین با اعلام اینکه در پنج ماه گذشته تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان6 هزار و 359 نفر بود، افزود: از این تعداد 4 هزار و 829  نفر مرد و یک هزار و 530 نفر زن بودند.

صفایی فرد اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی 8 هزارو 29 نفر گزارش شده بود حدود21 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در مرداد امسال نیز یک هزار و 542 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و 788 نفر بوده حدود 14 درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال گذشته در استان 882 نفر بود که از این تعداد177 نفر زن و 705 نفر مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مصدومان این حوادث نیز در سال 98 بالغ بر 17 هزار و 126 نفر گزارش شده است که 4 هزار و 800 نفر از آنان زن و 12هزار و 326 نفر مرد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز