خبرگزاری کار ایران

استاندار:

۳/۵ درصد مردم چهارمحال و بختیاری درگیر مواد مخدرند

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۴۶۵

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۳/۵ درصد مردم این استان درگیر مواد مخدر هستند.

به گزارش ایلنا، عباس اقبالی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر به نابودی کشیده می‌شود که این رقم با اضافه شدن هزینه‌هایی که صرف پیشگیری، درمان و مبارزه با تهیه و توزیع مواد مخدر می‌شود بیش از هزینه اعتبارات عمرانی در استان است که این موضوع نشان‌دهنده عمق فاجعه ورود مواد مخدر به جامعه است.

عباسی افزود: بر اساس گزارش کارشناسان، ۳.۵ درصد مردم استان درگیر مواد مخدر هستند و افزایش مشارکت‌های مردمی و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع همچون نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بسیجیان و دستگاه قضایی از مهم‌ترین عوامل کاهش مصرف و مبارزه موثر با مواد مخدر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد در شناسایی و درمان کارمندان مبتلا به اعتیاد همت کنند، همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید نظارت جدی و مؤثرتری در این موضوع داشته باشند.

عباسی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی از مصرف مواد مخدر در بوستان ملت شهرکرد، گفت: شهرداری‌ها باید برای زیبایی جلوه شهر با همکاری نیروی انتظامی در جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر تمام توان خود را به کار گیرند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین جهاد کشاورزی را مکلف کرد نظارت خود را برای جلوگیری از کشت دانه‌های غیرمجاز افزایش دهد و زمینه آگاه‌سازی کشاورزان نسبت به ممنوعیت کشت بعضی از گیاهان را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز