خبرگزاری کار ایران

ثبت تمامی درخواست‌های مراجع حل اختلاف قانون کار و بیمه بیکاری از طریق سامانه جامع

کد خبر : ۹۶۷۴۵۳

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن گفت: تمامی دادخواست های مراجع حل اختلاف قانون کار و بیمه بیکاری از طریق سامانه جامع ثبت و پیگیری می شود.

حسین غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: در حال حاضر در جهت استقرار دولت الکترونیک و کاهش مراجعات  حضوری  ارباب رجوع همه دادخواست های مراجع حل اختلاف قانون کار و درخواست های بیمه بیکار از طریق سامانه جامع روابط کار  ثبت و پیگیری می شود. 

وی گفت: برای تسریع در کار، متقاضیان باید به دفاتر پیشخوان منتخب برای احراز هویت مراجعه و بعد از ثبت احراز هویت کد و رمزی که به شماره همراه آنها پیامک می شود می توانند در سامانه جامع روابط کار با مراجعه به کافی نت، دفتر کاریابی کاریاب و یا شخصا نسبت به ثبت درخواست یا داد خواست اقدام کنند.

وی به تشکلات کارگری و کارفرمایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه تشکلات مدنی جامعه کارگران و کارفرمایان در حال حاضر در سطح شهرستان شورای اسلامی کار، کانون بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی و یک مورد انجمن صنفی کارگران (کارگران ساختمانی) و ۳۳ مورد نماینده کارگران در سطح کارگاه‌های شهرستان فعال هستند و در حال حاضر نیز انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌داران در حال تأسیس است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن در خصوص بازرسی کار گفت: به منظور صیانت از نیروی انسانی و رعایت شرایط کار در سطح شهرستان اقدام به راه اندازی کارگروه ایمنی معادن و ساختمان به همکاری سایر ادارات مرتبط و همراهی دادستان شهرستان کرده و جهت جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار به طور مستمر  از کارگاههای مشمول قانون کار بازرسی انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: به منظور پیشگیری از حوادث و آشنایی مسئولان ایمنی کارگاه‌ها در طی سال ۹۸ به میزان ۷۰۰ نفر ساعت آموزش ایمنی برگزار شده و همچنین به منظور نظارت مستمر بر رعایت موارد ایمنی کارگاه‌ها تعداد ۹ کمیته حفاظت فنی تشکیل شده که مسئول ایمنی موظف است مصوبات ایمنی کارگاه را به طور ماهیانه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کند و در حال حاضر در سطح کارگاههای شهرستان تعداد ۶ خانه بهداشت کارگری نیز فعال است.

غلامی افزود: پس از شیوع کرونا در بازرسی‌های مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن ابلاغ پروتکل های بهداشتی به کارگاه‌ها نظارت لازم انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز