خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و بارش‌های خفیف در شمال و غرب کشور/ وقوع پدیده گرد و خاک در نیمه شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۳۰۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز، فردا و پس فردا رگبار و رعد و برق در شمال و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با اعلام این خبر افزود: به لحاظ رگبار‌های تابستانی و وقوع بارش؛ ظرف روزهای آینده شمال استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و بخش‌هایی از استان اردبیل، گیلان و بخش‌های غربی مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی یعنی مناطق مرتفع استان‌های قزوین، البرز و تهران و حتی بخش‌های شمالی استان‌های زنجان را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: البته در دامنه‌های سلسله جبال زاگرس این شرایط را به ویژه در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همین طور بخش‌های جنوب شرقی استان لرستان پیش رو خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: به لحاظ تغییرات دمایی در دو تا سه روز آینده تعییرات دمایی قابل توجهی نداریم، ولی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با شمالی شدن سوی جریان هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر انتظار کاهش دمای بین ۴ تا ۶ درجه را برای نوار شمالی کشورمان داریم که حتماً برای دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران نیز بی تاثیر نخواهد بود.

وی گفت: وزش باد پدیده غالبی است که این روز‌ها نیمه شرقی کشورمان به ویژه در منطقه زابل را تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که می‌تواند منجر به ایجاد گرد و خاک در این مناطق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز