خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد:

ضروری بودن تهیه بانک اطلاعاتی متادان متجاهر در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۱۱۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از معتادان متجاهر در استان به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و شیوع اعتیاد در میان نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی عصر شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر یک کار جمعی است که همه سازمان‌ها باید پای کار آن باشند چون با بوروکراسی اداری دردی از ما دوا نمی‌شود.

این مسئول افزود: سال‌هاست موضوع اجرای ماده ۱۶ و ایجاد کمپ ویژه معتادان متجاهر در استان مطرح شده اما هنوز نتوانسته‌ایم مکان مناسبی را شناسایی کرده و برای ساخت آن اقدام کنیم که این بی توجهی و طولانی شدن کار منطقی نیست.

وی با بیان اینکه مردم از ما عمل و کار جهادی می‌خواهند، تصریح کرد: حتما باید اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضرب العجل داشته باشد و با دستگاه‌هایی که از انجام وظایف، شانه خالی می‌کنند نیز برخورد جدی شود تا هماهنگی و همکاری لازم بین دستگاه‌ها به وجود آید.

دادستان قزوین اضافه کرد: ما صرفا نباید به مصوبه اکتفا کنیم چون در همه جرائم ردپای اعتیاد دیده می‌شود به طوری که متاسفانه سن اعتیاد میان دانش آموزان و دانشجویان کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از جرایم ریشه در اعتیاد دارد، تاکید کرد: نباید موضوع اعتیاد را در گیر و دار آمارها به سمتی هدایت کنیم که از حساسیت آن کاسته شده و مبارزه با آن کمرنگ شود.

قاسمی در ادامه از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواست مصوبات جلسه گذشته را بررسی کرده و کم کاری‌ها را پیگیری کنند.

این مسئول، افزود: باید تمام مصوبات حوزه مبارزه با مواد مخدر رصد شود چون اگر این مصوبات بدون اجرا باقی بماند، برگزاری این جلسات بی‌فایده است.

وی با بیان اینکه باید برای پاسخ به مطالبات مردم کوشش کنیم، اظهار داشت: امروز مردم از ما حل مشکلات و اقدام و عمل را در این حوزه می‌خواهند که دیگر در خیابان‌های شهر معتادی دیده نشود بنابراین همه مصوبات باید در دستگاه‌ها به طور جدی پیگیری شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز