خبرگزاری کار ایران

غیاثوند خبر داد:

بهسازی ۹ کیلومتر از راه‌های دسترسی عشایر قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۷۸۳

۹ کیلومتر از راه‌های دسترسی عشایر استان قزوین سال جاری از محل اعتبارات دولتی اصلاح و بهسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس اداره امور عشایر استان قزوین با اعلام این خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: برای اصلاح و بهسازی این راه ها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. 

بهزاد غیاثوند با بیان اینکه اصلاح این مسیرها موجب رفاه و آسایش خاطر عشایر می شود، افزود: این راه‌ها از بیشترین مسیرهای مورد استفاده عشایر استان قزوین بوده است.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر گذرگاه و ایل راه عشایر در استان شناسایی شده است.

از مهم‌ترین اقوام عشایری استان قزوین می توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از مناطقی از بوئین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ می کنند و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می کنند، اشاره کرد.

ایلات لک و لر قزوین از دیگر اقوام عشایری استان قزوین هستند که در طارم سفلی و کوهین زندگی می کنند و همچنین اقوام تات ساکن در شمال الموت نیز بین استان قزوین و گیلان ییلاق و قشلاق دارند.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز