خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبرداد:

صدور دستور قضایی برای حفاظت از بزرگترین غار نمکی جهان

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۶۵۰

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان، هرگونه عملیات اجرایی و فعالیت در محدوده ژئو پارک قشم و غار نمکدان از امروز متوقف می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی صالحی در این باره گفت: ژئو پارک قشم به عنوان تنها ژئو پارک منطقه خاورمیانه و همچنین غار نمکدان به عنوان بزرگترین و طولانی‌ترین غار نمکی جهان ، میراثی ارزشمند برای آیندگان و سرمایه‌ای برای کشور محسوب می‌شوند که نیازمند مراقبت و حفاظت هستند.

صالحی افزود: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان با اکثریت آرا، هرگونه عملیات اجرایی و فعالیت در محدوده ژئو پارک قشم و غار نمکدان متوقف می‌شود و از همین امروز این مصوبه به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: ثبت جهانی ژئوپارک قشم در یونسکو افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران و خصوصا استان هرمزگان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه حفظ این میراث گران بها وظیفه همگانی است، افزود: جلوگیری از واگذاری‌های غیرکارشناسی و غیر مسئولانه اراضی پرورش میگو در حریم این ژئو سایت و ممانعت از ادامه عملیات اجرایی در محدوده غارنمکدان مطالبه همه دلسوزان است.

صالحی گفت: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای حمایت از تولید اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده است و حمایت از سرمایه گذاری مشروع و در چارچوب قانون را با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی با تاکید بر حفظ حقوق سرمایه گذارانی که در پروژه‌های پرورش میگو در این اراضی سرمایه گذاری کرده اند، گفت:باید میزان خسارت به سرمایه گذاران مشخص شود و اقدامات لازم برای جبران خسارات و یا اختصاص زمین مناسب در محلی دیگر و خارج از محدوده ژئو پارک صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در روند واگذاری‌ها در جزیره قشم باید توجه به دسترسی مردم و حفظ جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مورد توجه قرار گیرد و عدم توجه به حقوق عامه در برخورداری از دریا به عنوان یک نعمت الهی به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود و دستگاه قضایی استان هرمزگان با قاطعیت و بدون هیچ اغماضی با متجاوزان به حریم دریا و تضییع کنندگان حقوق بیت المال برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز