خبرگزاری کار ایران

جمعیت خلاق جوانان بندرعباس برگزار می‌کند؛

نخستین سوگواره چاووشی خوانی سوز فرات در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۵۶۲

جمعیت خلاق جوانان بندرعباس نخستین سوگواره چاووشی خوانی «سوز فرات» در استان هرمزگان را برگزار می کند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، نخستین سوگواره چاووشی خوانی «سوز فرات» با  همکاری بسیج هنرمندان، شهرداری بندرعباس و انجمن تعزیه خوانی این شهرستان به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) موسسه مردم نهاد جمعیت خلاق جوانان بندرعباس تصمیم بر برگزاری این مراسم گرفت.

در تشریح اهداف برگزاری این سوگواره می توان به اشاعه و ترویج فرهنگ حسینی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مجازی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام حسین (ع) و اصحابش، گرامیداشت تولید کنندگان آثار برتر فرهنگی در زمینه مراسم چاووشی خوانی،کمک به انتشار گسترده تر این آثار و تبیین سیره و معارف حسینی در آثار چاووشی خوانی، اشاره کرد.

همچنین شناخت فرهنگ و معارف حسینی در فرهنگ عامه نقاط مختلف استان، توجه به مفاهیم عالی برگرفته از احادیث روایات حسینی، خلق و تولید آثار فاخر در زمینه چاووشی خوانی و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های چاووشی خوانان در ترویج فرهنگ و معارف حسینی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره بوده است.

بنابر اعلام دبیرخانه این سوگواره، شرایط شرکت در سوگواره «سوز فرات» بدین شرح است:

هر چاووشی خوان با ارسال دو اثر( با فرمت MP3) به سایت سوگواره می تواند در سوگواره شرکت کند، در صورت عدم دسترسی به فضای مجازی و ارسال به صورت الکترونیک، علاقه مندان می توانند اثر خود را بر روی لوح DVD به دبیرخانه سوگواره به آدرس نرسیده به چهارراه فاطمیه، کوچه بینش  3 ساختمان بانک صنعت و معدن – طبقه اول – واحد 1 ارسال کنند.

حداکثر زمان برای چاووشی خوانی 10 دقیقه می باشد،شرکت کنندگان می توانند چاووشی های خودرا در قالب و مناسبت های مختلف از عزیمت آقا امام حسین (ع) به سمت کربلا تا اربعین حسینی و همچنین در سبک ها و شیوه های مختلف چاووشی خوانی استان هرمزگان، به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

سوگواره در دو رده سنی 12 تا 25 و 25 سال به بالا  برگزار می شود، شرکت کنندگان  باید مشخصات خود را  به همراه تصویر کارت ملی و یک قطعه عکس 4*3 در سایت سوگواره بارگزاری کنند.

دبیرخانه سوگواره ضمن بیان اینکه آثار ارسالی در دو مرحله قضاوت می شود، خاطرنشان کرد: از بین تمام آثار ارسالی 20 اثر جهت شرکت در بخش مسابقه برگزیده و آثار راه یافته به بخش مسابقه دو روز پس از بازبینی اعلام می شود همچنین آثار راه یافته به بخش مسابقه از نظر عامه مردم نیز مورد داوری قرار می گیرد.

مهلت ارسال آثار از تاریخ 18/6/99  تا 12 شب 22/6/99 ، آثار راه یافته به بخش مسابقه در تاریخ 23/6/99 اعلام و  از هنرمندان  را ه یافته به بخش مسابقه جهت ضبط ویدئوی آثار شان از تاریخ 25/6/99  تا 27/6/99 دعوت می شود و مراسم اختتامیه سوگواره «سوز فرات» در تاریخ 30 شهریورماه  99  به صورت پخش زنده  برگزار می شود.

آثار ضبط شده از سمت دبیرخانه سوگواره در آرشیو دبیرخانه نگهداری و بر لوح فشرده ای ظبط و ثبت خواهد شد، ارائه متون چاووشی به همراه اسم شرکت کننده در بالای متن و یا ضمیمه شده به مدارک ارائه شده به دبیرخانه الزامی است.

دبیرخانه این سوگواره افزود: علاقمندان به شرکت در این سوگواره باید در ضبط آثار ارسالی خود به دبیرخانه سوگواره نهایت دقت را داشته باشند، آثاری که متناسب با معیارهای سوگواره بوده و ملاک های ارزیابی را رعایت کنند توسط کمیته بازبینی خواهند شد و از بین آن ها آثاری طبق معیارها برای بخش مسابقه انتخاب خواهد شد.

گفتنی است؛ موسسه مردم نهاد جمعیت خلاق جوانان بندرعباس به تازگی با هدف تقویت خلاقیت فردی و اجتماعی به جمع سمن های استان پیوسته است.

علاقمندان می توانند تا بیست و دوم  شهریور ماه ٩٩ آثار خود را به همراه تصویر کارت ملی ویک قطعه عکس ٣*٤را به شماره تلفن ٠٩١٧٠٣٢٨١٧٨ ارسال و یا در سایت www.bcpjavan.ir بارگزاری  و ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز