خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار:

تعداد نمایندگان مجلس استان البرز کمتر از متوسط کشوری است

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۴۳۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به جمعیت سه میلیونی البرز، وجود ۳ نماینده برای این استان را بسیار کمتر از حد متوسط کشوری دانسته و خواستار افزایش تعداد نمایندگان استان با توجه به جمعیت استان شد.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در جلسه ستاد انتخابات استان که روز جمعه با حضور عرف معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، گزارشی از تعداد و وضعیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات ارائه کرد.

وی افزود: در استان البرز ۳۷۹ نفر داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد ثبت‌نام شدگان  معادل ۸۶ مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و معادل ۱۴ درصد مربوط به مرکز حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظر آباد و طالقان بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: از این تعداد در نهایت  ۱۱۵ نفر به رقابت نهایی راه یافتند که  این رقابت در ۱۲۰۰ شعبه از سرتاسر استان برگزار شد و دو نفر در دور اول به مجلس راه یافتند و نماینده سوم استان در دور دوم انتخابات انتخاب می شود.

وی گفت:  در دور دوم ۹۰۸ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد پیش‌بینی شده است.

این مسئول در ادامه به ویژگی خاص دور دوم انتخابات و تشکیل کمیسیون تبلیغات اشاره کرد و افزود: این کمیسیون با حضور رئیس ستاد انتخابات، رئیس هیات نظارت استان و رئیس صدا و سیمای مرکز البرز تشکیل شد.

وی افزود: این کمیسیون با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و محدودیت تبلیغات میدانی برای نامزدها پیش‌بینی شد و برنامه‌ریزی برای تبلیغات نامزدها از صدا و سیمای استان و قرعه‌کشی جدول پخش برنامه‌ها انجام شد.  

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین با اشاره به شرایط کشور در خصوص کرونا و ضرورت نظارت جدی بر شیوه تبلیغات انتخاباتی طبق پروتکل های بهداشتی، اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد، با عضویت رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ستاد انتخابات استان، بر انجام پیش‌بینی‌های جامع جهت اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای پروتکل های لازم انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز