خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات استان:

۱۹۸ هزار نفر، واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه غرب گلستان هستند

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۳۰۶

دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان، ۱۹۸ هزار و ۷۱۲ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا ملک حسینی گفت: در استان گلستان از مجموع ۷ نماینده در شش حوزه انتخابیه، در دور نخست انتخابات مجلس یازدهم تکلیف ۶ نماینده در پنج حوزه انتخابیه مشخص شد و انتخاب نماینده در حوزه انتخابیه شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندر ترکمن به مرحله دوم کشیده شد.

وی افزود: انتخابات مرحله دوم از ساعت ۸ صبح امروز در سطح این چهار شهرستان آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. به احتمال زیاد این زمان تمدید نخواهد شد و از مردم درخواست داریم در زمان آغاز انتخابات نسبت به رای دادن اقدام کنند.

دبیر ستاد انتخابات گلستان در خصوص واجدین شرایط رای دادن، گفت: همه متولدین ۲۱ شهریورماه سال ۱۳۸۱ به قبل می‌توانند در انتخابات مشارکت کنند. افرادی که در دور اول انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه دیگری رای دادند، نمی‌توانند در انتخابات امروز رای بدهند.

ملک حسینی بیان کرد: در دور اول در این حوزه انتخابیه ۱۹۳ هزار و ۷۱۶ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که این تعداد در دور دوم به ۱۹۸ هزار و ۷۱۲ نفر رسید. میزان مشارکت مردم این حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات، ۶۱ درصد بوده است.

وی با اشاره به فعال شدن ۲۴۴ شعبه اخذ رای در سطح این چهار شهرستان، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۳۰ صندوق ثابت و ۱۴ صندوق سیار است. همچنین ۱۲۱ شعبه در شهرها و ۱۲۳ شعبه در روستاها فعال شده است.

دبیر ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه ۳۶۶۰ نفر از عوامل اجرایی در فرایند انتخابات مشارکت دارند، تصریح کرد: رای دهندگان کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشند.

ملک حسینی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای، گفت: در تمامی شعب اخذ رای یک کارشناس بهداشت مستقر است و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کند. مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در شعب اخذ رای فراهم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز