خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

ایجاد ۵۸ هزار اشتغال‌ جدید در خراسان رضوی/ سهم ۱۳ درصدی استان از اشتغال کل کشور

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۲۳۵

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۵۸ هزار اشتغال جدید در استان ایجاد شد که این عدد معادل ۱۳.۶ درصد مجموع اشتغال‌های ایجاد شده در سطح کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسن حسینی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه خراسان رضوی، اظهار داشت: مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت بسیار زیاد است و هر کار که می‌کنیم گشایشی ایجاد نمی‌شود، هر اقدام و تلاشی که به ذهن‌مان رسیده صورت داده‌ایم تا مشکل فعالا حوزه صنعت برطرف شود، اما قطعاً به تنهایی جوابگو نیست و نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستیم.

وی افزود: نواسانات نرخ ارز چالش بزرگ فعالان عرصه تولید و صنعت بوده و اقتصادمان با شرایط نامطلوبی همراه است و هیچ همخوانی‌ای با نرخ ارز ندارد، به‌طور مثال دلار ۷ هزار تومان به ۲۶ هزار تومان رسیده و رئیس کل بانک مر‌کزی در شرایطی که ارزش پول ملی ۳۵۰۰ برابر کاهش یافته است وعده رساندن دلار به ۱۲ هزار تومان را داده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در راس هر مجموعه موفق یک مدیر خوب و با برنامه قرار دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵ ماه است که بدون وزیر است، در شرایط کنونی روستا بدون کدخدا نمی‌تواند باشد، چه رسد وزارتخانه بدون وزیر و این موضوع فقط و فقط کوتاهی مسئولان بوده و ربطی به تحریم و کرونا ندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه وعده و وعید بسیار شنیدیم، اما در عمل هیچ چیزی ندیدیم و انجام دادن کار بزرگ با دست خالی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مقوله تولید در سال‌های اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در سال‌های اخیر انتخاب نام‌ها گویای این مهم است، اما مسئولان حوزه صنعت چه کار کردند؟

وی تاکید کرد: ستاد تسهیل داریم اما کار خاصی انجام نشده و درخواست ما راه‌اندازی ستاد رفع بحران‌های اقتصادی و موانع تولید است.

حسینی ضمن اشاره با نقش پررنگ استان در حوزه اشتغال، بیان کرد: در سال‌ گذشته ۴۳۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شد که از این میزان ۵۸ هزار آن و معادل ۱۳.۶ درصد مجموع اشتغال‌های ایجاد شده در خراسان رضوی بوده، آن هم با وجود شرایط سخت تحریمی، اما در سوی مقابل اختیارات محدود مدیران استانی مانع پیشرفت شده و بسیار تاسف‌بار است که به توان نیروی درون‌استانی توجه نمی‌شود و نگاه‌ها فقط به تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز