خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

فقط ۱۸ درصد قانون مصوب فضای کسب و کار اجرایی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۲۲۲

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: قانون فضای کسب و کار در سال ۹۱ تصویب شد که تنها ۱۸ درصد قانون مصوب به مرحله اجرا در آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه خراسان رضوی، اظهار داشت: در مسئله اقتصاد اشکال اصلی‌مان در سیستم قاعده آن است و تا این مهم اصلاح نشود، دیوار کج صاف نمی‌شود.

وی افزود: دولت با یک دست گلوی خودش را فشار می‌دهد و با دست دیگر طلب یاری می‌کند و مشکلات کنونی با مدیریت نامطلوب برطرف نمی‌شود، زیرا تعریف مشخص از تولید نداریم و نتیجه آن مونتاژ بودن و خام‌فروشی بسیاری از صنایع بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه مشکلات نرخ ارز در کنار تحریم‌های ظالمانه کمر تولیدکننده را شکسته است، تاکید کرد: تا زمانی که اتحاد میان بخش‌های دولتی و خصوصی نباشد نمی‌توان نسبت به رشد در عرصه تولید خوش‌بین بود؛ قانون فضای کسب و کار در سال ۹۱ تصویب شد، اما فقط ۱۸ درصد آن اجرا شده است و مدیران آن وقتی خود قانون‌گریز باشند، پیشرفت در حوزه تولید هم امکان‌پذیر نیست.

شافعی با بیان اینکه در سطح استان و کشور مشکلات زیادی در مسیر تولید شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که به نقطه مطلوب برسیم و رسیدن به آن فقط و فقط با همت و همدلی مسئولان با تولیدکنندگان امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: در این روزها برنامه هفتم توسعه در حال تدوین و نگارش است و امیدواریم که در انجام این کار از تجربه نخبگان اقتصادی و تولیدکنندگان نمونه استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز