خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار :

مهر و موم شدن ۱۰ پروژه ساختمانی در محدوده بافت تاریخی سبزوار

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۲۲۰

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: با پیگیری این نهاد ۱۰ پروژه ساختمان‌سازی در محدوده و حریم بافت تاریخی این شهر تعطیل و مهر و موم شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از سبزوار، محسن برآبادی در این خصوص افزود: بر مبنای ضوابط بافت تاریخی، ارتفاع مجاز برای ساختمان‌ های در حال ساخت درون این بافت هفت و نیم متر در دو طبقه است.

وی ادامه داد: باوجود ابلاغ این ضوابط و لازم‌الاجرا بودن آن برخی از مالکان با احداث ساختمان‌های چند طبقه و پرداخت جریمه در کمیسیون ماده صد شهرداری، بافت تاریخی شهر سبزوار را مخدوش کرده‌اند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: ۱۰ پروژه ساختمانی به‌وسیله شهرداری تعطیل و پلمب شد تا تصمیم مناسب و قانونی در این‌ باره گرفته شود.

وی افزود: این شهر با معماری درون‌گرا و مصالح بومی خشتی و آجری در حاشیه کویر قرار دارد و بافت تاریخی آن با ۵۰ اثر تاریخی ثبتی و ۱۰۰ اثر شناسایی شده شامل مسجد جامع، بازار و محلات مسکونی ۱۸۰ هکتار وسعت دارد.

پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار سال ۹۶ با هدف صیانت از آثار تاریخی و توسعه گردشگری در محل خانه امین‌التجار مشهدی این شهر راه‌اندازی شد.

۹۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۲ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز