خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرذ:

تاکید دادستان قزوین بر ساماندهی اطلاعات متهمان سابقه دار

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۱۹۸

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین بر ساماندهی اطلاعات متهمان سابقه دار این استان تاکید کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم که با محوریت پیشگیری از تولید، توزیع و قاچاق مشروبات الکلی برگزار شد، گفت: با ثبت اطلاعات جامع این افراد، در مواقع لزوم دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از آن بهره برداری می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه شرب خمر علاوه بر اینکه بر جسم، جان، روح روان فرد اثر مخرب دارد، بیان کرد که بر اساس پرونده های متشکله در دستگاه قضایی وقوع بسیاری از جرایم خشن، اختلافات خانوادگی و انحرافات اخلاقی ریشه در مصرف مشروبات الکلی دارد، افزود: خیلی از تولید کنندگان داخلی به صورت دست ساز و حرفه‌ای مشروبات الکلی تولید و توزیع می‌کنند که این افراد متخلف باید تحت رصد ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار و پیگیرد قضایی قرار گیرند و از خدمات اجتماعی محروم شوند. ضمن اینکه با استفاده از ظرفیت همه نهادها و دستگاهها و خصوصا نیروهای مردمی، باید کارگاههای تولید مشروبات الکلی شناسایی و پلمپ شود.

قاسمی در ادامه عزم دستگاه قضایی را در برخورد با این مجرمین را جدی دانست و ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی افزود: میزان کشفیات در ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، قابل مقایسه نیست.

دادستان مرکز استان قزوین در ادامه به نقش تاثیرگذار خانواده و نهادهای فرهنگی در این مقوله اشاره و متذکر شد: متاسفانه مصرف مشروبات الکلی عمدتا در بین جوانان و در محافل و میهمانی های پایان هفته صورت می گیرد و این از توطئه های شوم دشمنان اسلام و نظام بوده و باید با اتخاذ تدابیر لازم جلوی آن گرفته شود. قطعا دخالت خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، در روشنگری و آگاه‌سازی این قشر و پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

وی در ادامه افزود: در مقوله برخورد با قاچاق مشروبات الکلی، نیز آنچه در دستگاه قضایی دنبال می شود برخورد سخت و ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان بوده و هست و قطعا این روند ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه علیرغم تحریم های ظالمانه استکبار جهانی، شاهد آن هستیم که مشروبات الکلی خارجی با حداقل قیمت به کشور قاچاق می شود و این نشانگر دست های پشت پرده دشمنان است.

در ادامه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه گفت: برخورد قهری برای مقابله با قاچاق و مصرف الکل کافی نیست و باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.

فولیان ادامه داد: اگر دستگاهی در زمینه مبارزه با  مشروبات الکلی کوتاهی کند برای آن پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی گفت: در برخورد با متخلفان باید اشد مجازات را در نظر گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز