خبرگزاری کار ایران

در شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد مطرح شد؛

توسعه نامتوازن در سطح کشور حلقه خدمات را تنگ می‌کند/ تامین مسکن ارزان قیمت در کنار توسعه اجتماعی شهر

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۱۶۶

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: توسعه نامتوازن در سطح کشور و عدم برنامه ریزی طبق برنامه‌های توسعه براساس وسعت و جمعیت، حلقه خدمات را تنگ‌تر می‌کند.

به گزارش ایلنا از البرز؛ نعمت‌الله ترکی امروز در حاشیه نشست شورای وزارت راه و شهرسازی که در شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد برگزار شد، گفت: استان تهران و البرز یک و نیم درصد وسعت کشور را در بردارند و ۲۰ درصد جمعیت کشور نیز در این استانها ساکن هستند اما متاسفانه به دلیل همین عدم توازن هرچه برای زیرساختهای حمل و نقل جاده‌ای، لجستیک، فرهنگی و غیره برنامه‌ریزی شود، باز هم کم است.

وی اظهار داشت: سیاستهای در زمان حاضر، سیاست‌های درستی نیست و باید میانگین استقرار جمعیتی استان‌ها به خوبی سنجیده شود و با تراکم جمعیت استاندارد جهانی مقیاس و شاخص ها برنامه ریزی گردد و بر اساس برنامه توسعه حرکت شود.

ترکی خطاب به مدیران و مسئولین گفت: عمر مدیریتی زودگذر است و باید به دنبال رضایت مردم بوده و اثر گذار بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی هدف از حضور خود در استان البرز را پیگیری مسائل و مشکلات در حوزه اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری بیان کرد و گفت: اصلاح ساختار و تشکیلات اداری دو مجموعه از جمله اهداف وزارت راه و شهرسازی نام برد.

ترکی افزود: بعد از ادغام دو مجموعه در سطح کشور انجام شده، وزارت راه و شهرسازی و وزارت مسکن و شهرسازی دو وزارتخانه زیربنایی و روبنایی مشکلاتی بوجود آمده است که هدف اول پیشنهاد اصلاح ساختار و بازگشت به همان اداره کل مسکن و شهرسازی به صورت تخصصی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت عمومی است.

وی گفت: هدف دوم ساماندهی نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی است که به دلیل ادغام دو مجموعه، ناهمگونی بین چیدمان برحسب تخصص و تعهد و شرح وظیفه ایجاد شده و مشکلاتی برای مجموعه منابع  انسانی و نارضایتی و بی‌انگیزگی برای کارکنان ایجاد کرده است که امیدواریم با اصلاحاتی که در دستورکار قرارگرفته این امر محقق شود.

وی از برنامه‌ریزی برای جایگزینی ‌نیروهای کارآمد و تخصصی به جای نیروهای بازنشسته خبر داد و گفت: جایگزینی نیروهای کارآمد و متخصص که در زمان حاضر به صورت قرادادی و شرکتی و غیره مشغول به فعالیت هستند از جمله اهداف مجموعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی است.

مسعود حق لطفی، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد نیز در این نشست توسعه مسکن ارزان قیمت را از اولویت‌های مجموعه شرکت عمران بیان کرد و گفت: شهر جدید هشتگرد به جهت همجواری با پایتخت، شهرکرج و قزوین نقش موثری را در کنترل قیمت بازار مسکن ایفا می‌کند.

حق‌لطفی افزود: با افزایش اجاره بها در شهرهای همجوار رشد جمعیت در شهر جدید هشتگرد صعودی شده، در همین راستا در تلاش هستیم با توسعه شهر بر مبنای طرح‌های جامع و تفصیلی، میزان رضایتمندی و میل شهروندان برای سکونت در این شهر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهر گفت: ساخت ۲۱ هزار واحد مسکن ملی در برنامه مجموعه شرکت عمران است که برای ایجاد سرپناه برای قشر متوسط جامعه برنامه‌ریزی شده است و به زودی کلنگ این طرح به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور به زمین زده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد اظهار داشت: مجموعه شرکت عمران در کنار توسعه خدمات شهری به دنبال ایجاد رضایتمندی شهروندان بوده و علاوه بر برنامه‌های توسعه فیزیکی شهر به دنبال اجرای برنامه‌های اجتماعی با هدف بهبود فرهنگ شهرنشینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز