خبرگزاری کار ایران

به همت مرکز اورژانس اجتماعی پیشوا برگزار شد؛

اولین کارگاه استانی مداخله در بحران خودکشی

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۰۸۶

اولین‌کارگاه استانی مداخله در بحران خودکشی به همت مرکز اورژانس اجتماعی پیشوا و با همکاری موسسه ترنم یاری در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این کارگاه با حضور مهدی خانکه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ، اکرم داودی معاون اجتماعی بهزیستی پیشوا و با تدریس اردشیر بهرامی( جامعه شناس و مولف کتاب فرهنگ توسعه و خودکشی در غرب ایران) و آسیه ملک دار ( مسئول اورژانس اجتماعی، روان شناس بالینی) برگزار شد. 

خانکه در حاشیه این مراسم ، برگزاری کارگاه های علمی و تخصصی را گامی ارزشمند در راستای ارتقا  و تخصصی تر شدن این حوزه مهم دانست و بر برگزاری دوره های مدون این آموزش ها تاکید کرد. 

معاون امور اجتماعی استان تهران یکی از مشکلات اساسی که در این حوزه پایش شده است را عدم تناسب تخصص با نوع مداخلات دانست.

وی همچنین اشاره داشت که مداخله خودکشی برای روان شناسان بسیار تخصصی است و همکاران این حوزه حداقل می بایست هر 6 ماه یکبار آموزش های حرفه ای ببینند و ما در اورژانس اجتماعی نیازمند یک کتاب مقدس هستیم تا به آن رجوع کنیم که متاسفانه این کتاب هنوز وجود ندارد.

بهرامی جامعه شناس و مدرس دوره نیز بیان کرد که در این کارگاه سعی کرده ایم با رویکرد جامعه شناختی و روان شناختی و همچنین آخرین نتایج علمی که در این زمینه وجود دارد دلایل و زمینه های شکل گیری این مسئلهاجتماعی در ایران را بررسی کنیم و بر اساس مدل های اجتماعی و فرهنگی( خانواده محور و اجتماع محور) مداخلات پیشگیرانه را تبیین کنیم.

وی همچنین اشاره داشت ؛ بررسی وضعیت خودکشی بر اساس گزارش های رسمی و بررسی وضعیت روند خودکشی در جامعه ایران و همچنین روش ها و تکنیک های مداخله از جمله مباحثی است که در کارگاه مداخله در خودکشی بررسی شده است. 

بهرامی ادامه داد ؛ آموزش نسخه گسترش یافته رابرت برای مداخله در خودکشی که شامل 7 مرحله است از جمله مواردی است که کارشناس مداخله گر می‌بایست به آن تسلط داشته باشد . 

آسیه ملک دار مسئول اورژانس اجتماعی پیشوا نابودی آگاهانه فرد به دلیل وجود ناراحتی های متعدد و چند بعدی در فرد درمانده که به زعم خود این اقدام بهترین راه حل جهت رهایی از مسایل است را تعریف خودکشی دانست که از جمله مباحث مهم در روانپزشکی است؛ چرا که ما در روان پزشکی با مساله مردن بیماران طرف نیستیم و تنها معظلی که باعث مردن بیماران روانی می شود موضوع خودکشی است.

ملک دار اظهار داشت: آنچه در موضوع خودکشی اهمیت دارد این است که بتوانیم عوامل خطر و عوامل محافظت کننده را بشناسیم و باورهای غلطی که در موضوع خودکشی داریم را اصلاح کنیم.

وی اشاره کرد: مثلث خودکشی 3 ضلع دارد که شامل؛ ناتوانی در حل مساله، عدم تنظیم هیجانی؛ نا امیدی است و شناخت آن می تواند به متخصص حوزه مداخله در بحران کمک شایانی داشته باشد.

در پایان این کارگاه کتاب فرهنگ توسعه خودکشی در غرب ایران تالیف اردشیر بهرامی در اختیار کارشناسان قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز