خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

تشکیل کمیته نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۰۱۶

استاندار قزوین گفت: کمیته ای با حضور دستگاه‌های متولی برای توزیع عادلانه نهاده‌های دامی، نظارت بر فرایندهای آن و جلوگیری از افزایش قیمت‌ مرغ و تخم مرغ در سطح استان تشکیل شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی‌پور روز پنجشنبه در ستاد تنظیم بازار استان قزوین، افزود: با توجه به نوسانات بازار، توزیع نهاده‌های دامی از یک کیلو تا یک تن باید با تایید این کمیته صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بخشی از فرایندهای موجود در این حوزه باید با بررسی این کمیته، بازنگری، اصلاح و حذف شوند تا بسیاری از مشکلات تامین و عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ مرتفع گردد.

استاندار قزوین ادامه داد: سازمان دامپزشکی استان نیز باید به کمیته نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی استان اضافه شود تا با تعیین قیمت تمام شده مرغ برای جلوگیری از عرضه این محصول با قیمت بالاتر از نرخ مصوب جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: گاهی سهم یک واحد مرغداری در دریافت نهاده‌های دامی بیشتر از میزان تعیین شده بوده درحالیکه پاسخگویی آن برای تامین نیاز استان کمتر از یک واحد کوچک است.

جمالی پور گفت: باید این کمیته در جریان توزیع نهاده‌های دامی، میزان نیاز بازار استان و نحوه توزیع قرار گرفته و فرایندهای آن را بررسی و مدیریت کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: هدف ما از این موضوع، محدود کردن توزیع، بستن واحدهای تولیدی و مداخله ناسالم در این فرایندها نیست بلکه می‌خواهیم سهم مردم استان از تخصیص یارانه نهادهای دامی به سفره مردم باز شود.

وی با اشاره به کالاهای اساسی تخصیص یافته برای ایام محرم و صفر، افزود: اگر این اقلام تا روزهای پایانی ماه محرم در بازار جذب نشوند، ستاد کمک مومنانه می‌تواند همه اقلام را اگر نیاز دارد بخرد و میان نیازمندان و اقشار جامعه هدف خود توزیع نماید.

جمالی پور با بیان اینکه کم فروشی، احتکار و گرانفروشی جرم مسلم است، افزود: از فرمانداران، تعزیرات، سازمان صمت و... انتظار داریم به این مسئله ورود کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو وضعیت بازار را به هم بریزند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: تیم‌های بازرسی و نظارتی باید از امروز در سطح استان فعالیت جدی‌تری داشته باشند و گزارش نظارت و بازرسی و برخوردهای صورت گرفته را به صورت منظم ارایه نمایند.

استاندار قزوین گفت: تیم‌های بازرسی اگر احساس کردند در اتحادیه‌ای این تخلفات به شدت رواج دارد آن اتحادیه را به تعزیرات معرفی کنند و هیچ اغماضی در این زمینه نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز