خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت:

اعضای شورا در خصوص خطر از دست رفتن اعتبارات ملی توسط شهرداری رشت هشدار دادند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۹۷۰

عضو شورای شهر رشت گفت: از اردیبهشت‌ماه هر یازده عضو شورا در خصوص خطر از دست رفتن اعتبارات ملی توسط شهرداری رشت هشدار دادند.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورا با گرامیداشت سالگرد رحلت آیت‌الله طالقانی، گفت: یاد و خاطره تمامی عزیزانی که برای اعتلای نام اسلام، قرآن، ایران و نظام اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: امروز فردی از مردم رشت، فعالان در شهرداری و مرتبطین نیست که از فسادهای به وجود آمده در گوشه و کنار شهرداری رشت گلایه‌مند نباشد و بی‌پروا این را از اعضای شورا پرسیده و خواستار برخورد جدی با این موضوعات هستند. بر مطلعین و مرتبطین با شورا پوشیده نیست که تمامی اعضای شورا در ماه‌های گذشته در خصوص مشکلات، فسادها و مباحثی که در شهرداری مطرح می‌شود تذکرات شفاهی، حضوری و کتبی را به شهردار تقدیم کرده‌اند. سربازان گمنام با چشمان تیزبین خود در برخورد با گوشه‌ای از این فساد قاطعانه عمل کردند و باید دست آنان را بوسید که نشان دادند عهد اخوتی با کسی بسته نشده و اگر خلافی از کسی سر بزند برخورد قاطع و انقلابی با افراد انجام می‌شود.
 
عضو شورای شهر رشت افزود: از ما می‌پرسند که اگر یک شهروند رشتی به یک جایگاه مدیریتی می‌رسید که این میزان حواشی در اطرافش ایجاد شده بود که در نهایت دستگاه‌های نظارتی به آن ورود می‌کردند در استان‌های دیگر چه برخوردی با این فرد انجام می‌شد؟ یک مثال آن برخورد با فرد هتاک به مردم شمال در استان مازندران بود که دیدیم جوانان و دستگاه‌های نظارتی این استان چگونه با این فرد نابخرد برخورد کردند و در چه بازه زمانی و سرعتی این کار انجام شد. خواهش بنده از دستگاه‌های نظارتی، قوه قضائیه و دادگستری توجه بیشتر در این زمینه است. این مطالبه مردم از ماست و ما بدون انکار سهم خودمان در این اشتباهات می‌خواهیم برخورد قاطع با این وضعیت انجام شود و برای این موضوع نیز نیازمند ورود تمامی دستگاه‌های نظارتی هستیم. درخواست بنده بر این است که با هر فردی در هر جایگاهی اعم از اعضای شورا، مدیران در هر جایگاه و سطحی برخورد قاطع انجام شود.
 
علوی افزود: برخورد با فساد باید قاطع و کوبنده باشد تا این موضوع زبان زد شود، چه بشود که یک شهردار، فردی را از روز نخست فعالیت با خودش در تمامی مباحث همراه کند و چنین فضاحتی را به بار بیاورد. از اردیبهشت‌ماه هر یازده عضو شورا در خصوص خطر از دست رفتن اعتبارات ملی توسط شهرداری رشت هشدار دادند.
 
عضو شورای شهر رشت با اشاره به نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اذعان داشت: وزارت کشور اعلام کرده است که در صورت بهره‌مندی صحیح، شهرداری رشت از اعتبارات ملی بار دیگر مبلغ ۳۶ میلیارد تومان اعتبار به رشت اختصاص می‌دهد اما متأسفانه کار به‌جایی رسیده که در وزارت کشور به ما اعلام می‌کنند به چه علت، شهرداری رشت از اعتبارات ملی اختصاص‌یافته استفاده نمی‌کند. آن‌هم معضلی به نام پسماند که موضوعی مهم برای مردم شهر رشت است.
 
وی با بیان اینکه شهردار رشت در جلسه گذشته به‌دروغ اعلام کرد که در زمان شروع فعالیتش نسبت به پرداخت حقوق معوقه بهمن‌ماه سال گذشته اقدام کرده است، تصریح کرد: شهردار رشت دروغ به این بزرگی را در صحن شورا مطرح کرد و قرار بود بابت این ادعا مدارک و مستندات ارائه کند اما تاکنون از این بابت اقدامی نکرده است. این‌ها موضوعاتی بود که مطرح شد اما از ما در جلسه گذشته خواسته بودند تا آرامش داشته باشیم، این‌ها موضوعاتی نیست که از آن به‌سادگی عبور کنیم.
 
عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: بیش از یک سال گذشته و اتوبوس‌های رشت در استان قزوین باقی‌مانده است، علیرغم تذکرات دریغ از یک اقدام جدی برای انجام‌شدن کار مناسب، امیدوارم در نهایت در پیشگاه خداوند شرمنده نباشیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز