خبرگزاری کار ایران

ساخت پژوهشکده اخترفیزیک در نیشابور آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۸۶۲

ساخت پژوهشکده اخترفیزیک با حضور جمعی از مدیران استانی در مجموعه افلاک نمای خیام نیشابور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: این‌گونه فعالیت‌های بنیادی می‌تواند در توسعه بلند مدت و توان‌افزایی شهرستان نیشابور با توجه به جایگاه خاص این شهرستان در ابعاد مختلف فرهنگی موثر باشد.

کوکب موسوی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشکده‌ها و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: رسالت دانشگاه فردوسی با فراهم شدن این ظرفیت در نیشابور در راستای تحقق اهداف آمایشی و برنامه‌های توسعه‌ای بسیار سنگین‌تر می‌شود و در این حوزه نیازمند همکاری و تعامل مدیران و مسوولان‌ استان و شهرستان هستیم.

فرماندار ویژه نیشابور نیز در این مراسم گفت: این شهرستان دارای بنیادهای فکری بین‌المللی بوده و در این چارچوب مهمترین نکته حفظ این حوزه‌های علمی، تاریخی و تمدنی می‌باشد که کار بسیار سختی است.

علیرضا قامتی افزود: از دانشگاه فردوسی انتظار می‌رود در تکمیل سند توسعه نیشابور همکاری لازم را داشته باشد و در این راستا باید برای برنامه‌های توسعه‌ای نیشابور در قرن آینده برنامه‌ریزی کنیم زیرا نیشابور دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر مدیریتی در سطح ملی است و در این چارچوب نیازمند مدل‌ و برنامه‌ریزی هستیم.

وی اظهار داشت: خیران و بخش خصوصی در تکمیل مجموعه افلاک نمای خیام نقش بسیار موثر داشته‌اند و یقین دارم احداث این پژوهشکده بسیار زودتر از مدت پیش‌بینی شده به سرانجام خواهد رسید.

مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه  تاکنون ۱۲۰ شرکت فن‌آور و ۲ شتاب‌دهنده که نسل جدید مراکز رشد هستند مورد حمایت دانشگاه فردوسی قرار گرفته‌اند، گفت: مرکز فناوری پیشرفته برای ارتباط نزدیکتر دانشگاه با صنعت با همکاری این دانشگاه مشغول فعالیت است و دانشگاه فردوسی طی سال جاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و احداث دومین مرکز فناوری پیشرفته در این دانشگاه حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امیر ملک‌زاده با اعلام اینکه اگر همکاری خیران و بخش خصوصی در احداث مجموعه افلاک نمای خیام نیشابور نبود این مجموعه به سرانجام نمی‌رسید افزود: ایجاد پژوهشکده تنها یک طرح عمرانی و احداث یک ساختمان نیست بلکه در قالب همکاری همه پژوهشگران و نخبگان یک برنامه بلند مدت و یک رکن اساسی در برنامه توسعه شهری نیشابور است.

مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به اعتبار پیشینه بین‌المللی نیشابور و خیام برنامه دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد یک پژوهشکده در سطح بین‌المللی در نیشابور بوده و بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای احداث این پژوهشکده طی ٣ سال در نظر گرفته شده است.

عضو هیات مدیره مجموعه افلاک نمای خیام نیز گفت: این مجموعه غیردولتی و فاقد ردیف بودجه است و هزینه آن طی ۲۰ سال گذشته با همکاری خیران و بخش خصوصی تامین شده است.

غلام‌حسین مظفری افزود: افلاک نمای خیام با بیش از ۴۰۰ نفر ظرفیت امکان ارائه روزانه ۱۰ نوبت بازدید را دارد و استفاده مطلوب و مناسب از این طرح برای همه علاقه‌مندان نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی بلندمدت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز