خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر شیراز:

فرهنگسراها از انجام رسالت اصلی خود فاصله گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۶۳۳

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر شیراز یکی از زیرساخت‌های مهم و تأثیرگذار در پویایی فرهنگی جامعه را فرهنگسراها عنوان کرد و گفت: با وجودی که این مراکز می‌توانند نقش مهمی در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه داشته باشند عمده فعالیت‌ آنها به آموزش‌های روتین و بدون ایده‌های نوآورانه محدود شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر شیراز، سولماز دهقانی در دومین جلسه کمیته فرهنگی، هنری شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور شهرداران برخی مناطق و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد، عدم استفاده بهینه از ظرفیت فرهنگسراها به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائلی که شهرداری با آن مواجه است را مورد اشاره قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در واقع سیاست گذاری‌ها در حوزه فرهنگسراها باید به نحوی باشد که از حداکثر ظرفیت و پتانسیل این مجموعه‌ها در راستای توسعه فرهنگ و توسعه اجتماعی شهر استفاده شود، تصریح کرد: فرهنگسراها با وجود برخورداری از ساختمانی با چند طبقه، امکانات و تجهیزات به صورت محدود فعالیت می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز دسترسی عادلانه به مراکز فرهنگی برای تمام اقشار به طوری که امکان استفاده آسان برای همه شهروندان فراهم باشد را یک ضرورت دانست و افزود: با بررسی‌های انجام شده در خصوص فرهنگسراها توسط شهرداری مشخص شده است که مناطق 2،7،9، 11 و یک محله از منطقه 10 به لحاظ برخورداری از این ظرفیت در زمره مناطق محروم به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از تعداد 152 محله شیراز تعداد 44 محله بسیار برخوردار، 17 محله برخوردار، 26 محله نیمه برخوردار، 15 محله محروم و 50 محله بسیار محروم هستند که یک‌سوم محلات محروم و بسیار محروم در مناطق 7 و 9 قرار دارند.

دهقانی شاخص دسترسی محلات به فرهنگسراها را براساس آمارها در زمان پیاده روی آرام 3 کیلومتر در ساعت و در بازه بین 30 تا 50 دقیقه و شعاع نفوذ را هزار و 500 تا دو هزار و 500 متر تعریف کرد و افزود: تلاش بر این است که با تدوین ضوابط و شاخص‌های احداث فرهنگسراها توسط شهرداری و پیگیری شورای شهر وضعیت فعلی این مناطق بهبود یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز