خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

حل مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سالاریه ورامین ،شاید وقتی دیگر /عدم اختصاص ارزش افزوده تا اجرایی نشدن طرح مستثنیات

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۵۷۵

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین گفت: اختصاص بخشی از ارزش افزوده به صنعت ، منجر به تحول بنیادی در ادامه حیات و روند روبه رشد شرکت های خدمات رسان خواهد شد.

غلامحسین هاشمیه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،حمایت از صنایع را مهمترین رکن یک جامعه برشمرد و اظهار داشت: در صورت ایجاد شرایط برای رونق اقتصادی از سوی مسئولان ، کشور از لحاظ تولید به خودکفایی خواهد رسید .

وی اختصاص یک درصد از ۹ درصد ارزش افزوده را شریان حیات دانسته و اذعان داشت: طبق تبصره ۴ ماده ۴۲ لایحه مالیات ارزش افزوده باید یک درصد به صنایع تعلق گیرد تا شرکتهای خدمات رسان با بهره مندی از این تسهیلات ، رونق تولید را پیش روی خود قرار دهند.

هاشمیه اهمیت این امر را برابر با دارا بودن کشوری غنی از لحاظ تولید عنوان کرد و افزود: در صورت پایند بودن به قانون فوق ، شرکت های خدماتی و تولیدی جهت تامین و نگهداری زیرساخت ها ، مدیریت پسماند و فاضلاب ، ارائه خدمات شهری ، ایجاد فضاهای سبز و در مجموع زنده نگاه داشتن صنعت ، غنی شده و فارغ از هرگونه دغدغه می شوند.

عضو هیات مدیره شهرک صنعتی سالاریه ، بی عدالتی در پرداخت سهم ارزش افزوده صنایع را تخلفی آشکار بیان کرد و گفت: با عدم رعایت این قانون ، خیانت در حق تولید کننده و مصرف کننده روا شده ؛ چراکه با نادیده گرفتن مصوبه مورد نظر ، وجوه در قالب ارزش افزوده هم از تولید کننده و هم از مصرف کننده اخذ می شود.

رئیس شورای حل اختلاف بخش صنعت شهرکهای سالاریه و چرمشهر ، افزایش قیمت را ناشی از تناقضات اجرایی این طرح برشمرد و اظهار کرد:  طبق اصل طرح که هم اکنون در سایر کشورهای پیشگام در این موضوع اجرا می شود ، ۹ درصد ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی اخذ می شود در صورتی که قریب به ۱۰ سال از تولید کننده دریافت می شود که قرار بود در ابتدا طرح بصورت آزمایشی فقط ۶ ماه از بخش صنعت یا مبداء دریافت شود ولی متأسفانه به دلایل نامعلوم مغفول واقع شد تا همچنان مشکل برقوت خود باقی بماند.

هاشمیه ، از جمله عوامل گرانی بی رویه کالا را اجرای ناصحیح قانون اختصاص ارزش افزوده دانسته و اشاره داشت: یکی از مهمترین عوامل افزایش کالا در بازار مصرف ، سردرگمی قانون موجود و اهمال کاری سیستم اجرایی کشور است.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه در ادامه این مصاحبه ، اجرایی نشدن طرح مستثنات در کل شهرک را معضلی دیگر بیان کرد و گفت: درصورت قرار گرفتن کل شهرک دراین طرح ، شاهد چشمگیر سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای صنعتی جدیدخواهم شد ، همچنین طرحی  به عنوان مشوق مصوب شده بود که در آن تمامی صنایع که خارج از شعاع  ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران مستقر شوند از پرداخت مالیات به مدت ۵ سال معاف خواهند شد ولی متأسفانه این طرح هم تاکنون اجرا نشده است.

این مسئول سپس خواستار حمایت شرکت شهرکها و اداره صمت از مصوبه فوق شد و گفت: به جهت رونق تولید و پیروی از فرامین رهبری می بایست شرکت شهرکها و اداره صمت با ادله موجود به دفاع از موازین شهرک صنعتی سالاریه برآیند تا بتوان با جذب سرمایه گذار و افزایش صنایع از حق دفاع کرده تا بیش از پیش شرایط را در راستای پویایی این شهرک مهیا کنند.

هاشمیه ، ایجاد امنیت پایدار را عاملی برای رونق تولید دانسته و اظهار کرد: در صورت رفع معضلات موجود و از میان برداشتن مشکلات ، قطع به یقین سرمایه گذاران بیشتری جذب این منطقه می شوند ؛ چراکه شهرک صنعتی سالاریه از لحاظ سوق الجیشی منحصر به فرد بوده و این امر به جهت دسترسی به بزرگراه گرمسار - مشهد و همچنین استان قم و نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ویژگی خاصی را نصیب شهرک کرده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ، به دیگر شرایط ویژه این منطقه پرداخته و گفت: این شهرک با ۵۰۶ هکتار وسعت ۴۲۰ واحد صنعتی را در خود جای داده که مشتمل بر هفت حوزه فعالیت دارد.

عضو هیات مدیره شهرک ، سپس به معرفی واحدهای فعال پرداخته و اشاره کرد: صنایع غذایی ، شیمیایی ، آرایشی و بهداشتی ، فلزی ، خدماتی ، سلولوزی و نساجی با بیش از یک هزار و ۵۰۰ نیروی کار درحال فعالیت هستند که در این عرصه یک هزار نفر دیگر بصورت فصلی و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بصورت غیرمستقیم کارآفرینی شده است.

هاشمیه در پایان اذعان داشت؛ چنین شهرکی با شرایط موجود که باعث رونق تولید و کارآفرینی شده باید از سوی تمامی مسئولان مورد حمایت قرار گیرد تا چرخه اقتصادی منطقه و کشور همچنان به گردش درآمده و با توسعه آن به خودکفایی کامل دست یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز