خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

انتصابات فامیلی دوره قبل در مدیریت شهری دیگر وجود ندارد/ در راه مبارزه با فساد نیاز به همراهی مردم داریم

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۵۶۴

عضو شورای شهر اصفهان گفت: انتصابات خانوادگی که قبلاً در سیستم مدیریتی وجود داشت، تقریباً در این دوره رفع شده و شورای شهر سعی کرده بعد نظارتی خود را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، پور محمد شریعتی نیا اظهار کرد: نیروهایی که در دوره‌های قبل معاون شهردار یا شهردار منطقه بودند اکثراً ادامه فعالیت دادند؛ آن‌هایی که توان و تمایل به ادامه فعالیت داشتند ماندگار شده‌اند و شورای شهر نیز از عملکرد آن‌ها راضی است.

عضو شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه موضوعات سیاسی را بر تعهد و تخصص ترجیح نمی‌دهیم، تصریح کرد: انتصابات خانوادگی که قبلاً وجود داشت تقریباً در این دوره رفع شده و شورای شهر سعی کرده بعد نظارتی خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به تذکر اعضای شورا به شهردار درباره برخی تخلفات در شهرداری، ادامه داد: اینطور نیست که فساد در این دوره شکل گرفته باشد؛ بلکه از گذشته بوده و پس از این نیز احتمالاً باقی خواهد ماند ،بنابراین هدف از تذکر به شهردار این است که برای کاهش فساد و رفع اثرگذاری رانت در شهرداری اهتمام خود را بکار گیرد.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه در راه مبارزه با فساد نیاز به همراهی مردم داریم تا عدالت اجتماعی را در حوزه اختیارات خود محقق کنیم، خاطرنشان کرد: شورای شهر نمی‌تواند مستقیماً به این موضوع ورود کند زیرا شرح وظایف شورا در قانون مشخص و از کارهای اجرایی منع شده‌ است اما در قالب تذکر و نطق و حتی به‌صورت خصوصی در جلسات هم‌اندیشی شورا و شهرداری برای تسهیل امور مردم نکات لازم را به شهردار منتقل می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با تخلف یک شخص یا منطقه یا سازمانی که دچار انحراف شده و نیاز به اصلاح دارد باید از طریق راهکار قانونی دنبال شود، اضافه کرد: شهردار اصفهان در این خصوص وسواس زیادی دارد و هربار موردی درباره فساد در شهرداری توسط اعضا تذکر داده شده، به خوبی ورود کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: عموم کارکنان شهرداری صادقانه فعالیت می‌کنند بنابراین اگر از وجود رانت و پارتی ‌بازی در صحن شورا صحبت می‌شود منظور همه کارکنان شهرداری نیست بلکه تعداد اندکی اند که مردم و حتی کارمندان درستکار شهرداری نیز از رفتار آن‌ها ناراضی هستند.

وی گفت: اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های معاملاتی، سازمان‌ها و هیات مدیره شرکت‌های وابسته به شهردار به عنوان ناظر حضور داشته و بر تمام معاملاتی که در حوزه اختیاراتشان است نظارت دارند.

شریعتی‌نیا افزود: مواردی که در اختیار شهردار نیست به‌صورت لایحه در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و نظارت می‌شود و برای تحقق باید به تصویب شورای شهر برسد بنابراین شهروندان اگر تخلفی طی این فرآیندها وجود داشت به شورا گزارش بدهند تا نظارت قوی‌تری بر عملکرد شهرداری داشته باشیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های عمرانی چه آن دسته که توسط سازمان عمران عملیانی می‌شود چه فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که به پیمانکاران سپرده شده، توسط مهندسان ناظر بررسی می‌شود و اگر معایبی در این خصوص باشد، شورا بر آن نظارت خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه یکی از مهم‌ترین ابزار شورا برای نظارت بر عملکرد شهرداری است، گفت: شهرداری براساس بودجه‌بندی و بدون انحراف از آن باید حرکت کند و در هر بخشی نیاز بود، در اصلاح و متمم بودجه و در نهایت در تفریغ بودجه مغایرت‌ها برآورد شده و مجوز قانونی آن توسط شورای شهر صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً امکان ورود همه مردم به مدیریت مسائل شهری وجود ندارد بنابراین اعضای شورای شهر نمایندگان آنها در این زمینه هستند، اما همین نمایندگان باید در خصوص مسائل مختلف در جریان قرار بگیرند و مردم نباید همیاری آنها را رها کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز