خبرگزاری کار ایران

راه اندازی سه‌شنبه‌های بدون خودرو در تایباد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۵۲۵

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد گفت: برای پاکیزگی هوا و سلامت افراد باید روزی را به روز بدون خودرو اختصاص داد اگر نهادهای مربوطه در شهرستان همکاری لازم را داشته باشند سه‌شنبه‌های بدون خودرو را در این منطقه مرزی کلید خواهیم زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، یونس شیخ ‌احمدی در دیدار با رئیس پلیس راهور تایباد، اظهار کرد: راه‌اندازی سه‌شنبه‌های بدون خودرو نه تنها به کم شدن ترافیک و آلودگی هوا کمک می‌کند بلکه فرهنگ اهمیت به سلامت فردی را در میان اقشار مختلف نهادینه می‌کند.

وی در ادامه این دیدار افزود: پویش سه‌ شنبه‌های بدون خودرو با هدف استفاده‌ کمتر از خودروهای تک‌ سرنشین مردم را به سمت گزینه ‌های مفیدتری مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، استفاده از  وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و استفاده از خودروی اشتراکی برای انجام کارهای روزمره، سوق می‌دهد.

شیخ ‌احمدی با اشاره به اهمیت سه‌شنبه‌های بدون خودرو مطرح کرد: ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی شهروندان در راستای توسعه‌ شهری سالم، توسعه‌ فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌ سواری به عنوان یک شیوه‌ کارآمد جابه‌جایی در مسافت‌‌های کوتاه و کاهش تردد خودروهای تک سرنشین، صرفه‌جویی اقتصادی خانوار در مصرف سوخت و هزینه‌های غیرضروری و... از مهم‌ترین مزایای این پویش است.

وی در ادامه طی دیدار با جانشین فرماندهی انتظامی تایباد بیان کرد: نیروهای نظامی ظرفیت‌های بسیار عالی در راستای بهبود ورزش در شهرستان بشمار می‌روند ورزش‌هایی مانند تیراندازی، حرکات جسمانی، ورزش‌های رزمی جزء تمرینات روزانه نیروهای مسلح است و می‌توان از این پتانسیل برای تقویت در حوزه ورزش بهره‌مند شد.

وی اظهار کرد: جوانان نیاز به تخلیه انرژی کاذب خود دارند اگر فضایی محیا شود تا بتوانند این انرژی را در محیطی امن تخلیه کنند دیگر دست به اقدامات خطرناک در معابر عمومی نمی‌زنند، موتورسواری و اتومبیلرانی دو ورزشی است که بیشتر جوانان به دلیل نداشتن امکانات لازم از حرکات نمایشی در خیابان‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد گفت: باید با تعامل و همکاری نهادهای اجرایی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در این شهرستان وضعیت بهتری پیدا کند و با تبلیغات موثر جوانان را برای تمرین حرکات نمایشی به این محل سوق داد.

شیخ احمدی همچنین از اعزام تیم موتور تریل (اندرو) هیات موتورسواری و اتومبیلرانی این شهرستان به اردوی آمادگی در جنگل ابر شاهرود در روز گذشته خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز