خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد:

میزان شیوع کرونا دو برابر میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۴۶۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:میزان شیوع و موارد مثبت در استان دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنا، پرویز یزدان‌پناه صبح امروز -چهارشنبه -۱۹ شهریور ماه - در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: تعداد مراجعات سرپایی روزانه به مراکز بهداشتی و درمانی 600 نفر هست، طی دو روز گذشته تعداد بیماران بستری شده 35 نفر و تعداد ترخیصی 39 نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین آمار بستری موجود در بیمارستان ‌های استان 257 مورد قطعی و مشکوک است، تعداد موارد مثبت قطعی 130 نفر و تعداد موارد که در بخش مراقبت ‌های ویژه بستری هستند 25 نفر می‌باشد، تعداد بهبود یافته کامل 5100 مورد در استان هست.

یزدان پناه افزود: در 24 ساعت گذشته فوتی نداشتیم و تعداد کل فوتی ها در استان 90 نفر است.

وی در ادامه اظهار داشت: تعداد کل موارد مثبت در استان 6692 می‌باشد، میانگین شیوع و موارد مثبت در استان، دو برابر میانگین کشوری است.

یزدان پناه افزود: در طی دو روز گذشته 252 مورد نمونه گیری انجام شده‌است که 130 مورد مثبت بوده‌است، شهرستان بویراحمد بیشترین موارد مثبت را دارد، باتوجه به آمار در شهرستان بویراحمد احتمال افزایش مرگ و میر در ظرف دو هفته آینده دور از انتظار نیست.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه میزان شیوع در ادارات دولتی رو به رشد است، و یکی دیگر از نگرانی‌های ما این است که روند شیوع ویروس کرونا به سمت روستاها در حال حرکت است، که اگر چنین اتفاقی بیفتد کنترل و درمان سخت خواهد شد.

یزدان پناه افزود: اورژانس قدیم شهر دهدشت تجهیز و راه اندازی شده و تعداد 40 تخت جدید اضافه شده است و در بیمارستان شهید جلیل یاسوج 15 تخت عادی، 7 تخت ویژه و تعداد 20 نفر نیرو تمدید طرح شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز