خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان مطرح کرد:

اختلاف بیش از 180 میلیارد تومانی درآمد و هزینه شهرداری اصفهان در مترو/ طول خط یک مترو به 50 کیلومتر افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۳۵۵

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: با بروز شرایط کرونایی، درآمد شهرداری از مترو ماهانه به 700 میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احمدرضا طحانیان با بیان اینکه به ازای سیستم های مترویی باید هر ساعت بالای 20 تا 25 هزار نفر جابجایی مسافر انجام دهند، گفت: به ازای هر کیلومتر مترو بالای 50 میلیون دلار یا نزدیک هزار میلیارد تومان باید توسط شهرداری ها هزینه شود، بنابراین روی خط یک نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان هزینه کردیم تا 200 هزار نفر را در شهر جابجا کنیم.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی خط دو و سه متروی اصفهان سهم جابجایی افزایش می یابد، تصریح کرد: هزینه یارانه ای که توسط شهرداری پرداخت می شود بین 10 تا 12 برابر هزینه واقعی است که از هر شهروند برای استفاده از مترو گرفته می شود. سالانه شهرداری بین 100 تا 200 میلیارد تومان هزینه برای مترو صرف می کند.

امتداد خط یک متروی اصفهان از شاهین شهر تا بهارستان

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان افزود: شرکت متروی منطقه اصفهان وظیفه دارد به شهرهای اقماری و همجوار از جمله شاهین شهر و بهارستان خدمت رسانی کند؛ در همین راستا انعقاد قرارداد متروی شاهین و بسیاری از کارها از جمله ریل گذاری در متروی بهارستان انجام شده و یک سری ایستگاه ها در حال نازک کاری است و فقط مقداری از تونل نزدیک صفه باقی مانده است، در واقع می توان گفت هیچ خطی به این سرعت در حال اجرا نیست.

طول خط یک مترو به 50 کیلومتر افزایش می یابد

طحانیان اظهار کرد: هم اکنون ما در حال استفاده از 20 کیلومتر از خط یک مترو هستیم که با اضافه شدن 16 کیلومتر خط بهارستان و 14 کیلومتر خط شاهین، طول خط یک متروی اصفهان به 50 کیلومتر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه انجام خدمات مترو با هزینه زیاد همراه است، گفت: برای یک بلیت حمل و نقل عمومی هزار و 200 تومان پرداخت می شود این در حالی است که تقریبا 20 هزار میلیارد تومان برای خط یک سرمایه گذاری کردیم که اگر فقط هزینه نگهداری از مترو برای یک سال را در نظر بگیریم، 100 میلیارد تومان برای بهره برداری و با خرید تجهیزات 200 میلیارد تومان هزینه می شود، ولی درآمد کل متروی اصفهان زمانی که روزانه 100 هزار مسافر جابجا می شد، ماهانه دو و نیم میلیارد تومان بود.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: با نوسانات نرخ ارز، قطعات مورد نیاز مترو نیز گران تر شده است و تجهیزات با نرخ روز خرید می شود که با احتساب همه این شرایط هم اکنون تقریبا 12 تا 13 برابر هزینه ای که شهروند برای استفاده از مترو پرداخت می کند، یارانه از طرف شهرداری پرداخت می شود.

راه اندازی قطار سبک شهری

وی ادامه داد: هرچه تسهیلات برای حمل و نقل عمومی بیشتر شود، علاقه مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر می شود. طبق مطالعاتی که از قبل انجام شده بود بناست سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مردم به 70 درصد برسد، اما اکنون سهم حمل و نقل اتوبوسی نزدیک به 20 درصد و سهم ریلی حدود چهار درصد است.

وی در مورد راه اندازی سیستم های قطار سبک شهری (تراموا) هم اظهار کرد: قرارداد این کار در حال انعقاد است و در آینده نزدیک ال آر تی (تراموا) راه اندازی می شود.

تامین سلامت شهروندان

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: وقتی شهروندان از سیستم مترو استفاده می کنند سلامت آنها اهمیت دارد، بنابراین با شیوع کرونا از اواخر اسفندماه مترو تعطیل و تا 20 خرداد 99 تعطیل بود، همچنین تمهیداتی پیش بینی کردیم به طوریکه نصب دستگاه یو وی سی و آموزش به پرسنل برای ضدعفونی صورت گرفت.

وی ادامه داد: تمام تلاش این بود در این مدت ضدعفونی انجام شود و از تجهیزاتی که توسط دانشگاه صنعتی در اختیار ما قرارداده شد، استفاده کنیم چراکه مترو محیطی بسته دارد که اگر شهروندان رعایت نکنند امکان انتقال زیاد است.

همکاری با دانشگاه صنعتی

طحانیان در مورد همکاری شرکت های خارجی با متروی اصفهان هم اظهار کرد: خیلی از مطالعات در شهرداری پایه مطالعاتی خارجی مثل تعامل با شرکت های فرانسوی دارد، اما مراجع خوبی مثل دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش مطالعات در کنار ما هستند.

وی افزود: اکثر تجهیزات مترو و سیستم های ریلی از برندهای اروپایی است و هرچند به خاطر تحریم مشکل تحویل گیری خریدها را داریم، ولی از نظر تعامل مشکلی نداریم.

اختلاف ارتفاع در شهر اصفهان، دلیل نشتی آب در ایستگاه های مترو

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان در مورد بروز چندین مورد نشتی در ایستگاه های متروی اصفهان اظهار کرد: برخی ایستگاه های متروی اصفهان به دلیل نزدیکی به زاینده رود، با ورود آب زیاد مواجه است که توانستیم بسیاری از مشکلات آن را رفع کنیم. هرچند می توان گفت این مشکل در متروی اصفهان بیشتر از سایر شهرها وجود دارد چراکه کد ارتفاعی مرکز و حاشیه شهر اصفهان متفاوت است به طوریکه برخی نقاط تا 20 متر هم فاصله کد ارتفاعی دارد و این آب به مرکز شهر سرازیر می شود.   

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز